• giftgrodan

Vad ska jag ha på mig på bröllopet?

Jag ska på bröllop och måste köpa en ny klänning. Klädkoden är kavaj, och jag är modell större, kanske 46-48. Har en stoor rumpa som jag gärna vill dölja. Skulle helst ha ärm på klänningen också, men det verkar ju omöjligt att hitta... Skulle helst inte lägga mer än 500 på den heller.

Finns det nån möjlighet, eller måste jag gå i ett tält? Tacksam för alla tips!

• Svar på tråden Vad ska jag ha på mig på bröllopet?
  • La Lola
    Alvi skrev 2011-07-01 14:28:06 följande:
    Vaddå "kunde ha", jag sökte på stl 46, tror det är XL. Seriöst, såna prylar är MYCKET snyggare på kurviga brudar!! Det ska ju vara rumpa och tuttar och höfter och grejer!

Köp den!!! Eller denna: www.tradera.com/Swing-klanning-XXL-retro-ragg...

hott hott hott!!
    Men jag är äppelformad o då är det inte snyggt med sånt där!
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Alvi
    La Lola skrev 2011-07-01 14:29:04 följande:
    Jomen sista länken? Den "stora" kjolen??
    Once you try menskopp you´ll never go back!
  • giftgrodan
    La Lola skrev 2011-07-01 14:29:04 följande:
    Vad menar du med äppelformad?
  • Alvi
    giftgrodan skrev 2011-07-01 14:29:32 följande:
    den var snygg, måste jag säga...
    ...så den köper jag!! eller ....men jag passar inte i den...  eller ....vågar jag??
    Once you try menskopp you´ll never go back!
  • La Lola
    Alvi skrev 2011-07-01 14:29:52 följande:
    Jomen sista länken? Den "stora" kjolen??
    Loggade in o funderar om jag ska buda...meeeen, det finns aldrig nån BH som funkar ihop med den modellen av klänning så jag får nog skita i det....
  • giftgrodan
    Alvi skrev 2011-07-01 14:30:26 följande:
    ...så den köper jag!! eller ....men jag passar inte i den...  eller ....vågar jag??
    hahaha, du läser mina tankar!
  • La Lola
    giftgrodan skrev 2011-07-01 14:30:11 följande:
    Vad menar du med äppelformad?
    Tjockast på mitten.
  • La Lola
    giftgrodan skrev 2011-07-01 14:34:34 följande:
    ah, ja, det är inte jag. Eller jo, om man ser mig från sidan men inte framifrån!
    Har du bred rumpa så är du nog mer ett päron.
  • giftgrodan

det lutar åt att jag köper den där pinup-rockabillyklänningen. Det är verkligen utanför min comfort zone, men vafan... en rumpa är ju bara en rumpa, även om den är stor. :O

• La Lola
    giftgrodan skrev 2011-07-01 15:43:58 följande:
    det lutar åt att jag köper den där pinup-rockabillyklänningen. Det är verkligen utanför min comfort zone, men vafan... en rumpa är ju bara en rumpa, även om den är stor. :O
    Åh, du kommer bli jättesnygg för den klänningen kräver en fyllig bakdel!
  • ventilera mera
    giftgrodan skrev 2011-07-01 14:16:39 följande:
    Jag ska på bröllop och måste köpa en ny klänning. Klädkoden är kavaj, och jag är modell större, kanske 46-48. Har en stoor rumpa som jag gärna vill dölja. Skulle helst ha ärm på klänningen också, men det verkar ju omöjligt att hitta... Skulle helst inte lägga mer än 500 på den heller.

Finns det nån möjlighet, eller måste jag gå i ett tält? Tacksam för alla tips!
    Jag har samma storlek som dig och har köpt den här: http://www.bonprix.se/se/Klaenning-3129224-bundle.htm?sourcePageClick=article_image för att ha på lager om jag skulle behöva nån gång - och den trollar faktiskt bort en hel del! Den passar rätt bra in under kavaj-koden, och ser festligare ut än på bilden då den är blank i tyget. De har dessutom massor av boleros som man kan ha till. Finns andra klänningar också, man får bara sålla lite i mängden, det finns en hel del konstigt där med.
  • giftgrodan

den var också himla fin!

Vet nån av er möjligen vilka slimmande underkläder som är bäst? Skulle vilja ha en gördel som går HÖGT, annarss blir det en så konstig kant mellan shape-trosan och magfettet...

• La Lola
    giftgrodan skrev 2011-07-01 16:50:14 följande:
    den var också himla fin!

Vet nån av er möjligen vilka slimmande underkläder som är bäst? Skulle vilja ha en gördel som går HÖGT, annarss blir det en så konstig kant mellan shape-trosan och magfettet...
    Dessa damer brukar ju veta vad de pratar om.
    strumpbyxoronline.se/shapewear/301-trinny-susannah-bum-tum-thigh-reducer.html
  • ventilera mera
    giftgrodan skrev 2011-07-01 16:50:14 följande:
    den var också himla fin!

När jag var på bröllop sist hade jag köpt en underklänning från Lindex, den går från halva låret och har reglerbara axelband. Den höll in en del och slätade ut en hel del. 299 kostade den, värd varenda krona.
Svar på tråden Vad ska jag ha på mig på bröllopet?