• Gravid2010

Jag blir snart GALEN! Barnens pappa tänker inte öht.

Vad är det för jävla idé att köpa solskyddsmedel om det inte smörjs på?

Vad är det för idé att köpa dyra solskyddskläder om de inte sätts på?

Sonen har brännblåsor fulla ryggen..

(och jag är den som är "tjatig".. själv skulle jag säga att jag försöker påminna om viktiga saker.)

Nästa gång den där J*vla kaffebryggaren står ute vid kanten på köksskivan så slänger jag ut den!!!

• Svar på tråden Jag blir snart GALEN! Barnens pappa tänker inte öht.
  • Gravid2010
    Modgun skrev 2011-07-02 19:12:24 följande:
    Men har du pratat med honomom detta?
    Jooooodå.... MÅNGA ggr.

Men det verkar inte gå in vad som är viktigt att tänka på och inte.
  • Modgun
    Gravid2010 skrev 2011-07-02 19:17:42 följande:
    Jooooodå.... MÅNGA ggr.

Men det verkar inte gå in vad som är viktigt att tänka på och inte.
    Men vad säger han då när du tar upp detta?

Ursäkta om jag är frågvis, men jag har svårt att förstå hur man kan missa att smörja på lite kräm liksom.
  • Millicent

Hur gammalt är barnet?

Om det är brännblåsor över hela ryggen så bör ni åka till sjukhus för att få hjälp.

• Gravid2010
    Modgun skrev 2011-07-02 19:18:50 följande:
    Men vad säger han då när du tar upp detta?

Ursäkta om jag är frågvis, men jag har svårt att förstå hur man kan missa att smörja på lite kräm liksom.
    Att han glömt mm.. Att han visst tänker på det.. Att han hittade inte solkrämen.. Han trodde inte det var så stark sol.. (i tisdags!!) osv osv..

Sista idén från hans sida är att tändvätskan kan stå framme under grillbordet.. För det är ju ju barnlås på korken!

(på flaskan står det att det är livsfarligt att endast "läppja" på vätskan.. Och han tycker det ok att den står framme????)

Jag kan ju inte lämna honom heller.. då har jag ju noll koll på vad som händer de dagarna han har barnen...Nu kan jag iaf plocka undan farliga saker.
  • Gravid2010
    Millicent skrev 2011-07-02 19:37:36 följande:
    Hur gammalt är barnet?

Om det är brännblåsor över hela ryggen så bör ni åka till sjukhus för att få hjälp.
    4 år. Jag tror det är lugnt. Men jävligt irriterande.
  • Gravid2010
    Millicent skrev 2011-07-02 19:37:36 följande:
    Hur gammalt är barnet?

jag är mest rädd för vad som kan komma fram i framtiden.. cancer ex visar sig efter ca 30 år.
  • Millicent
    Gravid2010 skrev 2011-07-02 19:43:47 följande:
    jag är mest rädd för vad som kan komma fram i framtiden.. cancer ex visar sig efter ca 30 år.
    Jag förstår det. Nu har ju du sett blåsorna så du avgör. Det är dock bra att veta att blåsorna vätskefylls så om det är ett stort område med stora blåsor så kan man bli väldigt sjuk av vätskebrist.
  • Gravid2010
    Millicent skrev 2011-07-02 19:46:00 följande:
    Jag förstår det. Nu har ju du sett blåsorna så du avgör. Det är dock bra att veta att blåsorna vätskefylls så om det är ett stort område med stora blåsor så kan man bli väldigt sjuk av vätskebrist.
    Det är väldigt många men små blåsor.. och allmäntillståndet är ok på sonen. Han är pigg och glad. Det var värre samma dag som det hände.. Då grät han halva natten för att han hade sååå ont.
  • Millicent
    Gravid2010 skrev 2011-07-02 19:48:39 följande:
    Det är väldigt många men små blåsor.. och allmäntillståndet är ok på sonen. Han är pigg och glad. Det var värre samma dag som det hände.. Då grät han halva natten för att han hade sååå ont.
    Stackarn

Jättetråkigt för er alla att pappan inte kan tänka efter före... Jobbigt att inte kunna lita på den andra föräldern. Man blir så ensam med allt ansvar då.
  • vittra

Tycker ni ska söka hjälp å pappans vägnar. Uppenbarligen har han ju problem, om det rör sig om en diagnos, djupa psykiska problem eller bara ren dumhet (varför skaffar du barn med en så fruktansvärt korkad man?) får väl en med rätt sorts komptens avgöra... omsorgsbrist är det ju i allra högsta grad och du bör ta tag i det innan något ännu mer allvarligt händer.

Själv tycker jag det redan är rätt illa att du förringar en andra gradens brännskada och inte ens åker in och låter en läkare titta på det. Han måste ju plågas oerhört! Det är fruktansvärt att pappan utsatt honom för detta men du väntar bara på framtida problem?!

• vittra

Åk till akutmottagning på sjukhus:

vid tredje gradens brännskador om brännskadorna finns i ansiktet, på händer, på fötter eller över leder när barn brännskadas.
  • Gravid2010
    vittra skrev 2011-07-02 20:08:43 följande:
    Tycker ni ska söka hjälp å pappans vägnar. Uppenbarligen har han ju problem, om det rör sig om en diagnos, djupa psykiska problem eller bara ren dumhet (varför skaffar du barn med en så fruktansvärt korkad man?) får väl en med rätt sorts komptens avgöra... omsorgsbrist är det ju i allra högsta grad och du bör ta tag i det innan något ännu mer allvarligt händer.

Själv tycker jag det redan är rätt illa att du förringar en andra gradens brännskada och inte ens åker in och låter en läkare titta på det. Han måste ju plågas oerhört! Det är fruktansvärt att pappan utsatt honom för detta men du väntar bara på framtida problem?!

Det gick alldeles utmärkt. Sonen var hela tiden vid god vigör och pigg och det har läkt helt och hållet sen dess.. Inga ärr, inga problem. De hade skickat hem mig med honom direkt ändå.

Alla kan göra misstag.. och glömma solkräm tror jag nog alla gjort någon gång. Han gör det inte igen skulle jag tro! 
  • Gravid2010
    Millicent skrev 2011-07-02 19:51:49 följande:
    Stackarn

Jättetråkigt för er alla att pappan inte kan tänka efter före... Jobbigt att inte kunna lita på den andra föräldern. Man blir så ensam med allt ansvar då.

Ja det är ju det. Man ska tänka på allt.. hela tiden.
Svar på tråden Jag blir snart GALEN! Barnens pappa tänker inte öht.