• L80

Jessie- tjej eller killnamn? Vad tycker ni?

Funderar på att döpa vår tjej till Jessie men vi är lite skeptiska till att alla kommer att säga Jesse James... Vad tycker ni? Fint eller fult?

• Svar på tråden Jessie- tjej eller killnamn? Vad tycker ni?
  • angeiica

Håller  med tidigare.. Jesse tycker jag är killnamn då jag iaf utalar det på det engelska sättet så det blir ett "dj" ljud i början.
    Jessie tycker jag är tjejnamn och skulle utala de på "svenskt" sätt.  Precis som man säger Jessika fast ka.

• angeiica

jag tycker  i alla fall att jessie är jätte fint namn :)

• Lillifee

Jag tycker det är jättefint! Lite ovanligt också! Tror inte folk kommer kalla henne för Jesse James!

• Vintergatan

Jessie är ett fint namn. Det är definitivt ett tjej namn med den stavningen. Jag ser ingen som helt sammankopping till ett pojk namn när jag hör det namnet. 

• Tudor 05
    Empiiis skrev 2011-07-02 23:40:46 följande:
    Jessie: Smeknamn för Jessica/Jessika
    Jesse: tycker ja är ett "pojk"namn då det fanns en kille i skolan som heter så.
    ja precis, Jessie är smeknamn för Jessica, och Jesse är killnamn främst anser jag (men sen finns det ju en sitcom som heter Jesse, spelad av Christina Appelgate. alltså är det även tjejnamn).
  • AngelWithoutWings

Tjej, men samtidigt tänker en liten del av mig kille eftersom en utländsk (heter det utländsk?!) kille kom till min kusins skola och hette Jessie ;)

• CrystalX

Vår lilla tös heter Jessie, har inte hänt att det varit någon som mixat ihop det.. än iallafall Men som ovan, Jesse - pojknamn
    Jessie - Flicknamn 

Svar på tråden Jessie- tjej eller killnamn? Vad tycker ni?