• sarsparis

Hur ofta och hur mycket äter era nyfödda?

Har en 2 v tjej, hon äter varannan timme om inte oftare, oftast äter hon 100 ml varje gång. Vet att alla barn är olika, men sonen åt aldrig så här ofta, känns som hon  inte gör annat än äter.
    En vän sa till mig att Nan 2 eller babysemp 2 mättar mera och hon tyckte vi skulle testa ge det istället. Stämmer det att de mättar mer, nu ger vi nan 1.

• Svar på tråden Hur ofta och hur mycket äter era nyfödda?
  • Lena

Det är inte ovanligt att nästan bara äta när man är så lite. Gå inte över till ersättning för större barn av den anledningen.

• Finesse

Som jag förstått det kan man ge NAN 2 redan från födesln om barnet BARA äter ersättning och inte ammar nåt alls.. Baby Semp 2 bör man inte ge före 4 månaders ålder.

Min son började äta baby semp när han var 6 veckor och då åt han 150 ml var 3:e timme.. nu äter han Althera och äter 200 ml var 2-3:e timme..  

Ebba 071228, Hampus 110225
  • Caaatrin

Min dotter 2 veckor äter också ca 100 ml varannan timme. Var tredje på natten.

• Druantia

Min dotter, (snart 2 veckor) äter 90 ml/var 3:e-4:e timma. Dock äter hon varannan timma på kvällen fram till midnatt ungefär...

• Maariiia

Min flicka (2 veckor idag) äter var 2-3:e timme. Hon äter både ersättning och bröstmjölk i flaska, 90-110 ml åt gången. Bröstmjölk på dagarna och ersättning (NAN 1) på kvällarna, detta för att jag inte kan pumpa ut tillräckligt för hela dygnet. På förmiddagarna kan det gå 4 timmar mellan målet medan det på kvällen max går 2 timmar men det brukar sluta på 7 gånger per dygn.

Svar på tråden Hur ofta och hur mycket äter era nyfödda?