• mandelblomma

När kommer era tonåringar hem för kvällen/natten

hur gamla är de och vad har de för tider att passa eller om de inte har tider hur ser era "regler" ut?
    Blev lite förvånad i en tråd där flera tyckte att 23.00 för en snart 17 åring var lagom tid nu på sommaren.

• Svar på tråden När kommer era tonåringar hem för kvällen/natten
  • stjärn fall

Min 18 åriga dotter bestämmer själv men hon får aldrig gå ensam och efter midnatt så har vi konternuelig sms kontakt .

• Dimes

23.00 på sommaren för en 17 åring? Nja, det är väl för tidigt. När jag var 16-17 år fick jag bestämma själv när jag ville komma hem.

Rock and roll ain't no riddle man, to me it makes good, good sense.
  • Majbarnen

Nu har jag bara en 13-åring än så länge, så jag är nybliven tonårsförälder.
    Har just börjat diskutera detta hemma, speciellt nu när det är sommarlov.
    Gjorde en omröstning om detta, men tänkte mest på yngre tonåringar.

Sen tycker jag att det beror väldigt mycket på hur tonåringen är till sättet, hur pålitlig/ärlig, vilket umgänge de har och VAR de är och VAD de gör...

Små barn - små bekymmer
    Stora barn - stora bekymmer

• mandelblomma

vi har inte tider att passa på det sättet utan har en dialog från tillfälle till tillfälle.
    18 åringen kan absolut komma sent men hon visar oss resptekt att höra av sig om planerna ändras eller om hon blir kvar i stan etc.
    Ett mess så jag vet vrt hon är.
    15 åringarna är inte ute på det sättet , mer en bio eller en match o då kommer de hem efter att den är slut.

• mymy
    mandelblomma skrev 2011-07-03 18:16:30 följande:
    hur gamla är de och vad har de för tider att passa eller om de inte har tider hur ser era "regler" ut?
    Blev lite förvånad i en tråd där flera tyckte att 23.00 för en snart 17 åring var lagom tid nu på sommaren.
    MIn 15-årig ska vara hemma senast kl 22 nu när vi jobbar, sen när min semester börjar så kanske hon får vara ute lite längre, men det beror också på när jag vill lägga mig för hon får inte vara ute när jag sover t ex. Och nu när jag precis tagit "fast" henne för rökning så är det kl 20 som gäller. Så jag måste svara att det beror helt på hur hon sköter sig.
  • mymy

The sea refuses... - så länge man bor hemma får man allt respektera föräldrarnas önskningar om tider osv. Inte ett dugg kränkande enl mig o jag är inte 100 år om du tror det :)

Svar på tråden När kommer era tonåringar hem för kvällen/natten