• Majbarnen

När ska trettonåringen vara hemma?

Ja, hur dags ska de nyblivna tonåringarna vara hemma nu när det är sommarlov?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När ska trettonåringen vara hemma?
  • Tahu

Oj jag tycker min ska vara hemma 21.00 men sen kan hon vara vaken längre om hon vill. Hjärta

• titti1

nu e min dotter 14, blir de den 14 juli...men på skoldagar har hon haft tid o va hemma 21, o fre o lörd 22. men nu är hon som sagt 14, o under sommarlovet får hon va ute till 23, poängterar att hon är ej i stan el långt hemifrån..hon är m kompisar (killar o tjejer) o har max 10 min väg hem...

• mandelblomma

beror helt på vad hon/han ska göra?
    Med vem?
    Vart ska de vara?
    Hur bor man?
    Skulle inte ha en bestämd tid som gäller alltid utan vi har en dialog om vad och hur.

• Tahu
    Tahu skrev 2011-07-03 18:32:45 följande:
    Oj jag tycker min ska vara hemma 21.00 men sen kan hon vara vaken längre om hon vill. Hjärta
    Kanska ska tillägga att hon precis fyllt 13 och att vi bor i en storstad. Om hon ringer och är hemma hos en kompis kan jag acceptera en senare tid!
  • Majbarnen

Mina ungar är 11 o 13, och de är inte långt hemifrån. Vi bor i radhusområde i utkanten av stan, och de åker aldrig iväg nånstans direkt.
    Men de tycker att vi är sååå tråkiga som säger 21.00! Och tänk "Alla andra" får vara ute mycket längre såklart
    Nu verkar det som om en del av de andra verkligen får vara ute hur länge som helst, men alla gör ju olika.
    Lite intressant att se hur ni andra gör.

Omröstningen gjorde jag mest med tanke på en vanlig kväll, när de bara hänger med kompisarna hemikring

• Envira

klockan tio tycker jag. Kommer själv ihåg att jag skulle vara hemma den tiden då, och det tyckte jag var länge nog. Efter tio är det oftast inte bra saker man upplever som 13-åring nu för tiden.

Svar på tråden När ska trettonåringen vara hemma?