• Kroken

Hur tycker ni denna klänning sitter på mig?

Beställde en klänning från H&M på rean och kan inte bestämma mig för om den sitter bra eller inte. Den är skön och så men tycker jag ser så bred (tjock) ut? Jag är 178 cm och det är stl.42. (Ignorera fet-armarna )

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-08 21:02
    Klänningen är tillbakaskickad, kom fram till att den inte riktigt var "jag" Letar vidare efter en klänning som passar MIN kropp
  • Svar på tråden Hur tycker ni denna klänning sitter på mig?
  • Åsiktskvinnan

Den sitter jätte bra. 

• La Lola

Det är ju en sån modell som alla ser lite större ut i tycker jag.

Jag hade haft den med en kofta utanpå.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Eisa

De där modellerna är så sjukt fula, gör att man ser ut att sakna midja, eller att man ser ut som en jättebaby

men det är ju ingen katastrof

• Flutterby
    La Lola skrev 2011-07-04 10:52:39 följande:
    Det är ju en sån modell som alla ser lite större ut i tycker jag.

Jag hade haft den med en kofta utanpå.
    Instämmer. Alla modeller med avskärning precis under bysten gör ju att man ser lite "bredare" ut, för midjan(om man nu har en sådan )göms ju. Jag tycker ändå att den var fin på dig och några "fetarmar" ser jag inte!
  • Eisa

Sen skulle jag föredra en knallröd klänning så du syns lite Svartvitt skriker liksom "HEJ JAG ÄR VÄRDELÖS I MINA EGNA ÖGON, SKJUT MIG"

• La Lola
    Eisa skrev 2011-07-04 10:58:16 följande:
    Sen skulle jag föredra en knallröd klänning så du syns lite Svartvitt skriker liksom "HEJ JAG ÄR VÄRDELÖS I MINA EGNA ÖGON, SKJUT MIG"
    Tsss...svartvitt är ju snyggt ju!
    Alla vill inte se ut som en tomat.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Kroken

Hmm, ska klura lite till på det. Men den åker nog tillbaka. Och den är inte svart/vit, den är blå/vit
    Letar klänningar som passar min kropp men det är inte det lättaste. Har ganska hög midja samt är bred över ryggen/bröster, bred över axlarna, samt har lite mage. Inte så lätt att hitta nåt som passar.

• evelayna
    Kroken skrev 2011-07-04 11:14:28 följande:
    Hmm, ska klura lite till på det. Men den åker nog tillbaka. Och den är inte svart/vit, den är blå/vit
    Letar klänningar som passar min kropp men det är inte det lättaste. Har ganska hög midja samt är bred över ryggen/bröster, bred över axlarna, samt har lite mage. Inte så lätt att hitta nåt som passar.
    jag gillar den modellen på klänningar och även tröjor. jag har ungefär samma kroppsbyggnad som du beskriver. kanske därför jag gillar sånna kläder.
    La Lola skrev 2011-07-04 10:59:13 följande:
    Tsss...svartvitt är ju snyggt ju!
    Alla vill inte se ut som en tomat.
    håller me gillar me svartvitt även om de kan va kul å se ut som en tomat ibland.
  • imma
    Eisa skrev 2011-07-04 10:58:16 följande:
    Haha va? :D
  • Effie

Jag tycker bara att den sortens klänningar passar på små och smala fjortistjejer.
    Den är så babydoll på nåt sätt och skärningen är inte smickrande på någon med former (det ser ut som man är stor som ett hus från brösten och ner).

• Dominant

Tycker inte klänningar som saknar markerad midja sitter bra på någon. Särskilt inte om man inte har någon byst.

• Sarilariz

Tycker den sitter helt ok. 

Tycker klänningar som har midjan under bysten kan vara superfina. Är själv rätt rund med stor byst och stor rumpa men med liten midja, skall mah ha en sådan klänning är det dock viktigt att det inte finns för mkt tyg kring midjan, för då kan midjan lät "försvinna". 

Svar på tråden Hur tycker ni denna klänning sitter på mig?