• Analoga

Hur ofta duschar era barn (6 år o uppåt) nu under sommaren?

Min 7-åring duschar i princip varje kväll nu under sommaren. Hon är ute heldagar mest; blir svettig och så ska det ju smörjas med solkräm. De blir ju mer smutsiga också när de har mindre kläder på sig.

I vanliga fall, vinterhalvåret, duschar/badar hon ungefär 2-3 ggr i veckan bara.

Hur ofta duschar ni era barn nu under sommaren? Vill bara kolla om jag överdriver; för jag är själv väldigt renlig av mig

• Svar på tråden Hur ofta duschar era barn (6 år o uppåt) nu under sommaren?
  • Analoga
    pigglet skrev 2011-07-04 21:46:24 följande:

Tja, det antar jag... Svetten vädrar de väl liksom bort när de är ute kanske? Solkräm använder vi bara lite på armar och underben på tex stranden, eller om vi är ute hela dagen i gassande sol. Den nöts väl liksom bort under dagen?

Låter väl som att vi är värsta lortgrisarna, men de luktar inte svett eller ser smutsiga ut. Vet inte hur de bär sig åt?

Alla barn är ju inte smutsgrisar Min dotter är ingen smutsgris heller direkt; men jag tycker det är fräscht, och framförallt skönt för henne, att få duscha av sig innan hon går och lägger sig på kvällen Jag tar ju själv en extra dusch på kvällen också, när det är varmt.
  • Tant Green

Nästan varje dag (eller åtminstone varannan) pga klorbad, solkräm och barfotaspringande.

• myage
    Varje dag (11år) och håret 2ggr i veckan. Jag tycker att det är viktigt att få rutinerna tidigt . Arbetar själv med barn och det är stor skillnad när man ska vara med ofräscha ungar. 
  • Lillave

Om hon har badat i vår pool är jag inte så noga med dusch på kvällen. Om hon har badat i havet - absolut!

• Miew

Mina badar i havet flera gånger per dag, de får med sig schampo i väskan så de tvättar sig varje dag

• N o H

Varje kväll. Dels för att hon är ute och leker mycket och blir smutsig och svettig, men också för att vi ska upptäcka eventuella fästingar som kan ha fått, då hon leker mycket i skog och på andra platser där dessa är vanliga.

• Aurora

absolut varje dag året om...fullt med baciller på förskola och skola!!

• Original Gangster OG
    Luktärten skrev 2011-07-04 19:01:52 följande:

Varje dag året om. Efter en dag på skola/fritids med allmänna toaletter tycker jag att det är fräscht att duscha av sig eller bada. Nu på sommaren med mycket utomhuslek och bad så är hon helt enkelt väldigt skitig.

Håret tvättas 2ggr/vecka. Har det badats i klor eller salt tvättats håret då också.

Allmänna toaletter så vad är det med dem? smutsiga? svävar det sakta upp bakterier till rumpan där eller? lokalvårdarna/städerskorna tvättar ju dem varje dag.

I usa där vågar de ju inte ens sätta rumpan mot toalett stolen de är typ som en bit ifrån undrar ni säkert var jag har sett sånt jo K-18 sidor
  • mor3

Dotter 9 år.

Normalt Varje morgon ( Sängvätare )

På sommaren kan det även bli på kvällen.

Svar på tråden Hur ofta duschar era barn (6 år o uppåt) nu under sommaren?