KS Solna
Halloj :)
Undrar om det är några här som fött barn på KS i solna? Vad tyckte ni? Min bästa vän vill kanske föda där :)
Halloj :)
Undrar om det är några här som fött barn på KS i solna? Vad tyckte ni? Min bästa vän vill kanske föda där :)
Jag födde där. Mkt nöjd. Det man ska tänka på är att om det är fullt så kan man hamna i dubbelrum efter förlossningen och då får inte partnern stanna kvar på natten.
Jag kan säga såhär att jag har anmält en barnmorska där och att jag nu 6 månader efter att min dotter föddes så kan jag inte ha tajta byxor eller ha sex. Barnmorskan tryckte isär mina ben mot min vilja två gånger och fast än jag kände att det var något som var fel. Och efter sydde hon helt fel att det gick upp direkt efter vi kommit hem och jag tillbringade flera timmar ut och in på Gynakuten och åt starka smärtstillande.
Men det var BM som var dålig. Hon heter Maria(Mia).
Men annars så är dom andra BM jätte bra och vänliga :) tyvärr så finns det alltid någon på varje förlossning som inte är så bra. Men man ska ju inte dra dom andra över en kant för det :)
BB är jätte mysigt och dom är jätte trevliga där så jag tror din vän blir nöjd ändå :)
Födde där för drygt ett år sedan. Nöjd. Mot slutet kom en läkare in då bebisen började få lite dåliga värden, var väldigt trevlig. Sprack en hel del och läkaren sydde och det gick bra.
Var även bra på BB, hade eget rum med toalett och dusch och en extrasäng där maken kunde sova.
har fått 2 barn där. Ett med akutsnitt och ett med sugklocka. Dom är bra på själva födseln men ganska så otrevliga annars. Tråkiga rum.
Ett barn i Danderyd och ett barn i KS. Jag tyckte faktiskt att Danderyd var mer trevligt, det fanns en matsal, man plockade sin egen mat folk var liksom trevliga.. Men i ks kom det in en BM och bara slängde upp en uppvärmd maträtt. Kändes lite trist och instängt! Men d e väl olika för alla. Sen var det avloppsproblem i rummet jag blev tilldelad, dem visste det men tog mig ändå dit.( trodde kanske att jag inte skulle känna den äckliga lukten)
Jag födde på KS i Solna för 5 månader sedan, Jag hade två jätte bra barnmorskor och en uska.
(BM Zahra, BM Ana och USK Jane)
Dem tog till sig allt det jag hade skrivit i förlossningsbrevet, jätte duktiga!
Tänker absolut föda där igen när det blir dags för nästa!
BB låg jag på lilla avdelningen, dem var ljuvliga där och hjälpsamma som bara den.
*BM Anna
Fått alla mina tre på KS och alltid varit nöjd, det har varit väldigt olika förlossningar men funkat bra varje gång. Alltid hamnat på lilla enheten efteråt, två gånger med eget rum men sista gången i delat rum, å andra sidan kände jag mig så "rutinerad" då att det var ok att maken åkte hem (lite trist för honom, men de andra barnen behövde ju honom också). På lilla enheten (BB) finns ett litet matrum där du får fixa din mat själv, kaffe mm. Personalen har varit riktigt bra, särskilt de på förlossningen.
Har inget att jämföra med när det gäller standarden på rum, kan tänka mig att det är ganska enkel standard, men för att vara ärlig ser jag inte att det spelar någon som helst roll bara det är rent och personalen är duktig.
Det var stora blodklumpar i duschen på förlossningen. Inte mina alltså. Väldigt ofräscht. Överlag inte så fräscht. Man hörde folk skrika från rummen bredvid.
Fick dela rum en gång, den andra gången eget rum.
Själva vården var bra.
De kanske har förbättrat det nu, var 4 år sen..
Gjorde kejsarsnitt där nu i aug. Toppen personal, alla jag mötte under de dygnen jag stannde där. Rekommenderar KS varmt : )