• Kroken

Sitter den här klänning fint eller är det katastrof? :-)

Hur sitter denna klänning tycker ni? Fint eller katastrof? Har en lite konstig kropp (tycker jag) som är svår att hitta klänningar till. Hög midja, bred rydd och breda axlar. Inte det lättaste.

• Svar på tråden Sitter den här klänning fint eller är det katastrof? :-)
  • La Lola
    Kroken skrev 2011-07-05 10:22:19 följande:
    Hmm, ok Har inte bestämt om jag ska skicka tillbaka den eller inte än.............
    Behåll den o skicka tillbaka den här.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Kroken
    La Lola skrev 2011-07-05 10:25:58 följande:
    Behåll den o skicka tillbaka den här.
    Hmm, nu blev det svårt Ska fråga mannen ikväll vad han tycker (iof dumt för han säger bara "men det där är väl fint" )
    Kan dock inte skicka tillbaka denna då det var ett tag sen jag skickade efter den. Får väl spara den tills jag gått ner ett antal kilon
  • LucyStacy
    Kroken skrev 2011-07-05 10:21:43 följande:
    Har några behå med genomskinliga behå-band, får testa med dem och se hur det ser ut
    Gör det. :) Men bara för att det blir finare med bh så betyder inte det att det inte var fint från början. Så du kommer redan vara jättefin i den klänningen som det ser ut på bilden iallafall, bara det att det blir ännu finare med bh. Så ta det som känns bäst. Glad
  • Umm Elias
    Kroken skrev 2011-07-05 10:11:11 följande:
    Vet inte riktigt hur man skulle kunna få in en större byst i den klänningen....hmmm. Jag har c-kupa.
    en axelbandslös bh kanske skulle framhäva, nu ser det väldigt platt ut!
  • Omorfia

Den ser för liten ut. Och med för liten menar jag kort, inte att du inte kommer i den. Det ser ut som en liten flickklänning där volangen hamnar på helt fel ställe.

Tycker inte att det ser konstigt ut vid bysten alls. Det ser normalt ut. Tycker att modellen inte passar dig helt enkelt (tycker inte klänningen är fin heller, men det hör väl inte hit).

Tycker för övrigt inte att din kropp ser konstig ut.

• felisa

Är enig med Omorfia, klänningen ser för liten ut. Inte smickrande för dina ben och proportionerna blir konstiga. Satsa på en annan klänning! Och som sagt, det är inget fel på din kropp utan klänningen i sig

• On top

En maxiklänning hade varit myyyyyycekt snyggare på dig, med tanke på din längd och att du inte behöver BH. Är själv 180 cm, men har för stor byst för de flesta maxiklänningarna med smala axelband och noll stöd...den här lilla klänningen ser ut lite som ett nattlinne..

• Moa och Daniel

Jag tror att du kan hitta en som smickrar din figur bättre än vad denna gör Håller med felisia, den ser lite för liten ut på din kropp... men söt klänning.

• hummena

Jag har en likadan klänning! Jag tycker den sitter fint på dig, och jag tycker absolut inte att du ser ut att behöva någon bh. Absolut ingen katastrof.

• Kroken
    Omorfia skrev 2011-07-05 11:32:01 följande:
    Den ser för liten ut. Och med för liten menar jag kort, inte att du inte kommer i den. Det ser ut som en liten flickklänning där volangen hamnar på helt fel ställe.

Tycker inte att det ser konstigt ut vid bysten alls. Det ser normalt ut. Tycker att modellen inte passar dig helt enkelt (tycker inte klänningen är fin heller, men det hör väl inte hit).

Tycker för övrigt inte att din kropp ser konstig ut.
    Ja lite så tycker jag med faktiskt. Men vad ska man göra när man är lång och de flesta klänningar blir korta om man då inte vill ha en maxiklänning (vilket jag inte gillar riktigt ).
    Moa och Daniel skrev 2011-07-05 11:43:11 följande:
    Jag tror att du kan hitta en som smickrar din figur bättre än vad denna gör Håller med felisia, den ser lite för liten ut på din kropp... men söt klänning.
    Har verkligen jättesvårt att hitta klänningar som passar min figur. De är antingen för tajta över bröstet/ryggen, gör att jag ser ännu större ut eller så blir de för korta eftersom jag är lång.
    Har haft fundering på att avända capritights till men vill helst vara utan och svarta capritights till är kanske inte det snyggaste
  • Kroken

Klänningen är köpt på H&M och finns nu på rea på nätet. Och kollar man bilderna där så ska den tydligen vara så här kort!?

• Smulan1979

Tycker din kropp är snygg men tycker inte att klänningen smickrar dig...den sitter inte så bra upptill.

Svar på tråden Sitter den här klänning fint eller är det katastrof? :-)