• Zappera

Varannanhelg boende och kläder?

Jag får krupp! allvarligt! eller överreagerar jag bara??

Dottern på 7år åker till pappa över helgen. kläder blir kvar där i tvätten.
    Hon kommer hem och efter några dagar ska hon ha en viss tröja. Det slutar med en urriven garderob och utbrott.
    Tröjan är givetvis kvar hos pappa.

Det enda jag vill och har begärt är att hennes kläder, smutsiga eller ej, ska hem igen. varken pappan eller sambon upplever hennes humör på samma vis som jag gör och tycker väl mest att jag är löjlig.

Hur gör ni med kläder??

• Svar på tråden Varannanhelg boende och kläder?
  • snorkan

ja här är det snarare tvärtom....pappan verkar vara livrädd att ngt plagg som han har köpt blir kvar här.....va fasen dom kommer ju till honom förr eller senare, vissa veckor så kommer hon hit i ngt alldeless för litet eller knappt nå kläder alls på sig.

när jag skickar henne till pappan åker hon i det hon har på sig för dagen orkar inte tjafa på om såna struntsaker.

• susa

Mina barn, 5&8år, bor varannan vecka. Och favoritkläderna är ofta hos fel förälder.

Brukar lugna barnen med att vi löser det dagen efter eller så får de längta efter favvoplagget tills nästa gång de ska till pappa. Lite beroende på vad som saknas. Men det är inte hela världen att glömma försöker jag lära barnen och brukar även försöka få det positivt med att säga typ att "det var ju bra att det är hos pappa och inte att det är borttappat. Nu vet vi ju i alla fall var det är". Så gör jag.

Men visst är det svårt att behålla lugnet när man vill skrika ut frustrationen över att den andra föräldern inte kan göra "rätt". Men jag försöker att inte låta den frustrationen gå ut över barnet (och med det menar jag inte att du gör det). Det är svårt och jag biter mig i läppen både en och två gånger.

• Vinxen

Min styvson på 7 har kläder både hos oss och hos mamman. Men vi har ändå en liten väska som åker fram och tillbaka. Försöker alltid ha dom kläderna tvättade. Där i är mest favoritkläderna. Vi bryr oss inte alls om något blir kvar hos henne eller tvärt om. Det är ju kläder liksom, någon gång dyker det upp. Är man osäker om de kommer tillbaka så skicka inte med det bara.

• Zappera

Ja, jag löser det ju ändå och hittar på lite andra lösningar i klädvalet ;)  
    Frustrationen kommer nog mest över att jag inte får ngt gensvar utan bara sura miner från pappan/sambon.
    hade varit en helt annan sak om jag bara fått ett, -ja men visst, vi ska föröka komma ihåg det. 

• Lena

Jag tycker dottern faktiskt kan ta visst ansvar själv att kläderna hon "måste" ha följer med henne hem. Hon är ju faktiskt 7år.

• Lidor

Detta råkar vi hamna i jämnt. Och det funkar inte med att glömma bort, tappa bort plagg och skor. Det är inte meningen att ha 3 uppsättningar med samma ytterkläder eller skor för att den ena föräldern "slarvar" bort eller glömmer att ta tillbaks allt efter sin helg med sitt barn. Att ha 2 helger i månaden och tro att man kan sitta och hålla på sånt som ens barn behöver på skolan är ej ok i längden. Då handlar de om sabotage! Personen som skadas är barnet!

• Eva 79

mina barn bor varannan vecka hos mej. när de kommer till mej så har de pappas kläder på sig. barnen tar av sig pappas kläder och lägger i min tvättkorg och så tvättar jag dom. så har de rena kläder till den dagen de åker till pappa. detta funkar bra. blir inget tjafs. pappan har själv kläder och jag själv kläder till barnen. det ända som vi har gemensamt är ytterkläderna och väskor.

Svar på tråden Varannanhelg boende och kläder?