• StoltPappa

14åriga styvson

Obs: Postad fel del av forumet, fick pm att alla kunde inte svara, så jag gör ett nytt försökt, jag är helt nytt i familjelivet.
    Om modsen ser min andra trådar, var vänlig radera dessa andra och behåll den, tack i förhand.

Hej.

Det är så att jag har gift med en svensk fru sen 3år tillbaks och har gemensamt underbar dotter.

Men problemet är hennes 14åriga son som har förändrats senaste åren.
    Jag har försökt vara god styvfar, eller mer som en kompis och försökt sätta i hans intresse, då hans egen far som är amfetamin missbrukare och flera års vända på fängelse...vägrar ha kontakt med han.

14åriga sonen vi kan kalla honom Kalle, han har fått sådan förakt för mitt bakgrund, mitt religion, princip allt jag är.

Han har bl.a. lagt upp en stor planch med den här bilden i sitt rum

atlasshrugs2000.typepad.com/.a/6a00d8341c60bf53ef0120a6804cea970c-popup

Jag kände mig provocerande och bad han ta ner den men han svarade med F*ck You och gav mig fingret, därav jag bad hans mor ta snack med han. Men det resulterade att hon drog kommentarer att det är hans yttrande frihet och man ska inte trycka ner hans åsikter för det kommer påverka hans identitet vid sin vuxna liv.

Andra saker han har gjort är som att flertals ggr när jag ska be i datarummet, så kommer han och lägger en stor fis nästan rakt på mitt ansikte och sen drar därifrån.

Jag fan haschbit i hans jacka och tog ett snack med han, så länge han bor under den här taket  så ska han inte ta några droger. Men han blev förbannad, slängde fjärrkontrollen mot mig och låste sitt rum.
    Själv sparade jag haschbiten för att visa hans mor för att hon ska få reda på, hon själv blev förbannad och sa att jag hade dubbelmoral då jag är själv haschmissbrukare, sanningen jag rökte hasch förrut när vi träffades men har slutat sen vi gift och fick barn.

En pinsam situation jag varit med om, att en dag så kontaktade skolan och de ville ha möte med oss alla, där börja han dra lögner att jag tvingar honom bli muslim, att han ska omskära sig och får inte umgås med icke-muslimer.
    Jag skrattade till falska anklagelserna och tänkte att min fru fattade det var en dålig skämt från Kalle, men hon blev helt chokad och ifrågasatte mig rakt framför alla. Helt skämmig situation och jag sa allt var falskt.

Han brukar nästan alltid kalla mig för Osama eller Taliban samt drar hemska kommentarer att jag ska bli utvissad tillbacks till arabländerna för där hör jag hemma.

Men nu blev det nog...det värsta som hände och jobbigaste situationen som jag har hamnad i.
    Nyligen vi hade grillning så bad jag han att tända grillen, när jag kom ut med biffen för att steka så insåg jag vad han hade gjort....HAN SATTE ELD PÅ MITT KORAN!!!!! Där stod med han ett flin.
    Jag skällde ut han att det här är dråpen och svorde att han är samma sk*t som sin pundarfarsan och du är en oäkting och borde skickas på hem.
    Han blev förbannad och börja använda thaiboxningstekniker på mig och gav mig 3hårda sparkar samt en på magen, jag försökte brotta ner för att lugna ner han men då gav han mig en armbåge rakt i ansikten och jag tappade förståndet och gav han en stor örfil...som råkade få han knockad.

Hans mor såg bara slutet när han svimmade och det blev sådant kalabalik, jag blev utslängd från mitt hus, hon hotar med polisanmällan om jag kommer närheten av vårt gemensama barn.

Jag kan leva utan mitt hus, utan mitt fru...men jag vill inte förlora mitt dotter =(

Vafan ska jag göra =S

Mvh Ledsen Pappa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-06 20:58
    Den här bilden menar jag

www.google.com/imgres?imgurl=http://www.newagecitizen.com/images/MohammedWithBomb02.jpg&imgrefurl=www.newagecitizen.com/homepage%2520archive/index080326.htm&usg=__9SYOjVvcY53XvGEEgAsQ3rH2Kzk=&h=376&w=524&sz=49&hl=sv&start=0&zoom=1&tbnid=Ju1XsD8jRLwLwM:&tbnh=124&tbnw=163&ei=JLAUTvGnNcnGswa08bjiDg&prev=/search%3Fq%3Dmohammed%2Bwith%2Bbomb%26um%3D1%26hl%3Dsv%26sa%3DN%26biw%3D1920%26bih%3D935%26tbm%3Disch&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=307&vpy=226&dur=1411&hovh=190&hovw=265&tx=93&ty=118&page=1&ndsp=70&ved=1t:429,r:13,s:0

• Svar på tråden 14åriga styvson
  • Jizzi

Din fru försvarar hans beteende för mycket, troligtvis så har hon ett dåligt samvete för att hon satte sin son till världen tillsammans med en missbrukare. Jag hade två styvbröder vars pappa var missbrukare och deras mor hade ständigt dåligt samvete och försökte kompensera deras pappas dåliga beteende med att fjäska, köpa prylar och försvara sina söner i alla lägen.

Du kan inte göra mycket mer än att ställa ett ultimatum. Hennes son beter sig illa åt och att han kommer undan med det bäddar för en framtid med problem. Bilden han satte upp har inget med yttrandefrihet att göra, det kan anses som hets mot folkgrupp och att din fru inte respektar dina åsikter och din religion är absurt.

Lämna familjen ifred ett tag, du har rätt till att träffa din dotter så ta kontakt med familjerätten eller socialen. Vi har många på det här forumet som kan ge dig mer info om detta

• StoltPappa

Hon tog bilden på min örfil som jag gav han samt han hade även en gång sparkat in sin egen dörr (utifrån rummet) så det var skador som om någon försökte sparka in till hans rum (alltså mig), han har tagit foto. Jag han ta kameran senare och upptäckte det men han har kopior på USB.

Den där möte på skolan såg inte bra, kan de kalla in syon (vad det kallas för) in i familjerätten?

Jag har lämnad husen så jag vet inte vad de pysslar där inne om de förbereder nåt inför möte eller sånt (just nu är jag trött skriver förvirrande).

Jag fundera nästan att ta mitt barn och dra tilbacks till mitt hemland innan det blir försent, hört och läst att mammor nästan alltid får vårdnadshavare till barnet, kan inte låta dottern få en jobbig uppväxt =S

• Jizzi

Drar du utomlands kommer du aldrig att få träffa ditt barn om de tar fast dig. Håll dig til sanningen bara och ta det lugnt. Din styvson behöver få hjälp och uppenbarligen din fru med

• Ramborg

Håller med Jizzi. Att mamman försvarar honom så absurt mycket tyder på dåligt samvete. Hon gör verkligen inte pojken en tjänst genom att abdikera från föräldrarollen på det där sättet. Han förlorar ju dig, som skulle varit hans manliga förebild, genom att hon tillåter honom bete sig såhär.

Det är stor risk att han är på väg att sabba sitt liv. För din dotters skull får man hoppas att han tar sitt förnuft tillfånga så småningom. Du får vara en god far för din dotter och låta mamman hantera den unge ligisten. Se till att du får träffa dottern så mycket du kan, så att hon inte känner sig övergiven för att hennes bror beter sig som en idiot. Många barn har skilda föräldrar och bor varannan vecka hos dem och mår bra av det.

• alifewithoutme

Usch! 
    Nu har jag varken barn eller man/fru men skulle jag ha en barn som beter sig så som din styvson så skulle jag banne mig krävt ett ultimatum; antagligen talar hon sin son till rätta eller så vet du vart ytterdörren finns (även om det kanske skulle ge styvsonen en viss seger samt att det skulle bli lite tråkigt för dottern).

Det han gör är att provocera, en hel del verkar även vara hets mot folkgrupp = straffbart, om han nu var över 14 år! Han behöver kanske inte direkt "acceptera" att du är muslim, men han bör vara tillräckligt tolerant att låta dig vara den du är, och att han tände eld på din koran gör mig bara så förbannad! 

Men du får tänka på att din dotter inte bara är din, det är även din frus, det är både smärtsamt och fel, helfel! Det du kan göra är att ringa till henne och förklara, fungerar det inte så ring till socialen och förklara läget! Det din fru gör, att neka dig träffa din dotter, är även det fel! Tyvärr så tror många kvinnor att de har mer rätt till sina barn :(

• StoltPappa

Så ni menar jag ska rulla på tummarna och hoppas på det bästa?

I västa fall...om hon vill ha totalförbud för att träffa min dotter så är hon djävul, hon är extremt manipulativt, kan få folk mot sig.
    Jag har sett hennes mörka sida nu, jag är ingen martyr och ska belasta mig 2andra liv längre och jag har jobbad dag in och dag ut för att försörja familjen undertiden hon vägrade jobba och klagar på att hon måste alltid vara hemma och städa. Jag bad henne ta deltid jobb så jag kunnde ta hand om dottern, t.o.m jag kunde ta henne till mitt arbetsplats (det är ej så mycket oväsen och finns en ledig rum man kan göra lekrum av) då jag äger arbetsplatsen, men hon blev helt förbannad och kunde inte acceptera det.

• Ramborg

Du bör nog kontakta en advokat för att få rätt att träffa dottern. Hoppas det ordnar sig för dig.

• StoltPappa
    alifewithoutme skrev 2011-07-07 03:35:24 följande:
    Usch! 
    Nu har jag varken barn eller man/fru men skulle jag ha en barn som beter sig så som din styvson så skulle jag banne mig krävt ett ultimatum; antagligen talar hon sin son till rätta eller så vet du vart ytterdörren finns (även om det kanske skulle ge styvsonen en viss seger samt att det skulle bli lite tråkigt för dottern).

Det han gör är att provocera, en hel del verkar även vara hets mot folkgrupp = straffbart, om han nu var över 14 år! Han behöver kanske inte direkt "acceptera" att du är muslim, men han bör vara tillräckligt tolerant att låta dig vara den du är, och att han tände eld på din koran gör mig bara så förbannad! 

Men du får tänka på att din dotter inte bara är din, det är även din frus, det är både smärtsamt och fel, helfel! Det du kan göra är att ringa till henne och förklara, fungerar det inte så ring till socialen och förklara läget! Det din fru gör, att neka dig träffa din dotter, är även det fel! Tyvärr så tror många kvinnor att de har mer rätt till sina barn :(
    Jag är helt rädd för att dra in socialen, har sett vad hänt med en bekants situation blev, han får inte ens ha dem på helgerna.

Du måste förstå, jag är utlänning "blatte" som är muslimsktroende och är manipulativ individ som har bevismaterial som både är falska och äkta.

Det jag undrar hur gör jag om jag vill spela in samtal på skype? kanske på det sättet jag kan spela in samtal hur hon beteer sig.

För jag orkade inte ha mobilen på längre, hon ringspammar mig hela tiden, på natten när jag ska sova (jag brukar ha på ifall något akut sker så kan jag svara)
  • StoltPappa

blev fel

Du måste förstå, jag är utlänning "blatte" som är muslimsktroende och frun är manipulativ individ som har bevismaterial som både är falska och äkta.

• qenzo
    StoltPappa skrev 2011-07-07 03:54:38 följande:
    blev fel

Du måste förstå, jag är utlänning "blatte" som är muslimsktroende och frun är manipulativ individ som har bevismaterial som både är falska och äkta.
    Oavsett vilket land du kommer ifrån så har du som svensk medborgare (vet inte om lagarna ter sig annorlunda om du inte har medborgarskap) all rätt i världen att träffa din dotter oavsett vad mamman säger. Umgängesrätten kan inte tas ifrån dig hur som helst, vilket betyder att mamman bryter mot lagen när hon hindrar dig att träffa barnet, utan domslut.
    Det ska också väldigt mycket till för att domstolen ska ta ifrån dig den gemensamma vårdnaden (om ni har det) men även om det skulle ske, har du fortfarande umgängesrätten kvar.

Mitt råd till dig är att kontakta soc eller familjerätten och lägga allt på bordet. Skaffa en advokat. Berätta det du berättat här, även delen där du förlorade kontrollen över dig själv. Fick du skador, blåmärken av de slag/sparkar du utsattes för på bild, ta med det. Har du resterna kvar av din Koran, dokumentera det. Oavsett hur du hamnat i det här läget i livet så kommer du enbart att förlora genom att lämna landet. Det är heller inte till fördel för din dotter, och det är ju ändå hon som betyder mest för dig? Gå med på vad de än säger, terapi, psykologer osv. Ju mer du samarbetar desto mer kommer du att vinna i längden, vilket också din advokat, 
    med största sannorlikhet, kommer att tala om för dig.
Svar på tråden 14åriga styvson