• agogo

hur länge...

...stannade ni på bb??? varför?

• Svar på tråden hur länge...
  • agogo

1 dygn. ville bara hem. trivdes inte med barnmorskorna och rummet vi fick...

• Miew

3dygn med första, det var många komplikationer som gjorde att de ville ha oss kvar.
    Med andra var jag kvar 11/2 dygn. Ångrar att jag inte var kvar längre.
    Med tredje var jag kvar 2 dygn och var nöjd med det

• La Lola

5 dagar med Alma (snittad, skulle få åka hem efter 3 dagar men fick en infektion i kroppen o blev kvasr i 2 dagar till)
    5 dagar med Hedda (mådde verkligen urdåligt efter den vaginala förlossningen o behövde få blod).

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Lena

Två nätter och det var två nätter för mycket. Nästa gång åker jag hem direkt om jag och barnet mår bra.

• marinassk

Två nätter, våran första. Vi trivdes toppen och fick bra stöd om vi önskade.

• LillaNovaK

4 dygn med första (snitt)
    1 dygn med andra (vaginalt)

De ville ha kvar mig längre
    Ed första, men jag ville bara hem.

• Shibby 78

Isac föddes på fredagkvällen och vi åkte på söndag förmiddag. Hade velat åka på lördagen men de hade ingen ledig läkare som kunde göra läkarkontrollen på bebisen, så vi valde att stanna tills den var gjord.
    Denna gången vill jag stanna max en natt om allt går bra.

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • Nina88

Min dotter föddes natten mellan fredag o lördag, vi åkte hem lördag kväll!!
    Ville hem !!

• Sarisan

vi fick måndag kväll åkte hem tisdag kväll (andra barnet).. dock har vi fått åka in och ut till gyn sedan dessa och är nu inlagd pga aggresiv infektion...

• lillaEva

med 1:an stannade vi 4 dygn p.g.a. komplicerad förlossning som slutade med sugklocka. En hemsk förlossning som satte djupa spår. Vi var tvugna att stanna så länge, men jag hade inte velat åka hem tidigare ens om det hade varit möjligt...

med 2:an stannade vi bara 6 timmar eftersom förlossningen gick snabbt och jättebra! Innan förlossningen
    trodde jag aldrig att jag skulle vilja åka hem så snabbt, men det kändes verkligen jättebra att åka hem direkt. 
    Jag hade ingenting emot de 4 dygnen på bb första omgången (jag hade aldrig klarat att åka hem tidigare) men efter andra förlossningen behövde jag inte stanna, jag kände mig dessutom "trygg som mamma" och kände inte att jag behövde någon hjälp med att "starta"...

• Göteborgsbruden

1 dygn med första, ogillar sjukhusmiljöer och eftersom allt var bra fick vi åka hem. Med andra 12 tim, samma anledning.

(¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥¸.?°´¯)
Svar på tråden hur länge...