• myran82

När började ni använda potta regelbundet?

Nyfiken på när ni började med potta regelbundet. Vår pojk sitter på pottan regelbundet och är 15 månader, vi började när han var 7 månader och han kissar varje gång och oftast bajsar han där också.

Får ofta höra att det är väldigt tidigt och en del tycker det är helt onödigt att låta en sån liten sitta på pottan, speciellt i början när han var 7 månader.
    Han tycker pottan är jätterolig och sitter still där. På mornarna tillräckligt länge för att jag ska hinna ta en snabbdusch under tiden =)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När började ni använda potta regelbundet?
  • Tant Green

Vet inte om man kan säga att vi använde den regelbundet... vi köpte den när hon var ca 1 år, men hon vägrade provsitta på den. Först vid 2 år och 9 månader ville hon kissa utan blöja, men då föredrog hon toaletten, så pottan blev bara använd ett fåtal gånger.

• sahara sahara

Första pottan köpte vi när hon var några veckor, och använde den regelbundet. När hon växte ur den var det ett enormt steg till nästa, och hon vägrade, så då kissade hon mest i handfatet. Hon var nog 7-8 månader när hon började använda pottan regelbundet igen. Jag röstade "yngre än sex månader".

Do something scary - the payoff is awesome!
  • Leffler

Min första tjej var 1 år när jag började sätta henne på pottan, vid 1,5 år var hon blöjfri dag och natt. Nu har jag börjat sätta min lille på pottan vid 7,5 månad. Han fattar redan efter 6 veckor, bajsar och kissar i den ca. 3 ggr om dagen. Ett säkert kort är när de vaknar, då kissar de direkt ... Hinner man sätta på pottan då så börjar de fatta vad man vill .... Läste om hur Kineser och Indier lär sina barn att kissa o bajsa i en skål från att de födds... De har inga blöjor alls många av de... Tur för miljön ... Ett helt annat tänk. Elimination communication heter det. Mycket intressant.

Svar på tråden När började ni använda potta regelbundet?