• sny1

Hur göra klänningen längre?

Har hittat min drömklänningen, men den var alldeles för kort:( räckte typ 10cm ovanför knäna och det är för kort på mig...
    Men funderar på om jag kan göra den längre på nå vis för den var så sjukt fin. Vad tror ni?
    Under är ett kortare blått tyg och över det ett lite längre chiffong med fint mönster.

Såhär ser den ut www.meinto.se/p-6091-tunic-dress-blue-bustier

Eller enklare att lämna tillbaka och leta vidare?
    Tänkte nämligen ha den på sonens dop på lördag men får nog tyvärr bli en annan....:(

• Svar på tråden Hur göra klänningen längre?
  • Stårchen

Kan du inte låtsas att den är en tunika, och ha leggings under?

• Meus Veritas

Ja leggings hade jag med föreslagit. O det står ju i beskrivningen att det är en tunika. Superfin!

• sny1

Vad har jag då för leggings under? Vita? Svarta? 3kvarts då? Tänkte ha vit kofta över, har bara en lite längre men det får duga...

• Toddes mamma

Jag tycker helt klart att du bara kan sy på ett tunnt tyg längs ner, typ som en tyll eller något som syns igenom i samma färg, eller nyans..tror det skulle bli skitsnyggt!!

• Stårchen
    Toddes mamma skrev 2011-07-07 21:33:08 följande:
    Jag tycker helt klart att du bara kan sy på ett tunnt tyg längs ner, typ som en tyll eller något som syns igenom i samma färg, eller nyans..tror det skulle bli skitsnyggt!!
    Jag tror faktiskt att det skulle se ut som ett hemmabygge, även om man är van att sy.
  • Toddes mamma
    Stårchen skrev 2011-07-07 21:34:39 följande:
    Jag tror faktiskt att det skulle se ut som ett hemmabygge, även om man är van att sy.
    Det tror INTE jag,,,ett tyll med samma nyans, enfärgat tror jag skulle bli jättefint'!!
  • MajaVira
    sny1 skrev 2011-07-07 21:30:51 följande:
    Vad har jag då för leggings under? Vita? Svarta? 3kvarts då? Tänkte ha vit kofta över, har bara en lite längre men det får duga...
    Åhlens har 3-kvarts blåa leggings, tror att det skulle passa bra.
  • trassan

tror på leggings och snygga skor..absolut inte sy något på klänningen, kommer se hemskt ut!

• Floff

Min bröllopsklänning hade samma problem (fast den var hellång) och vi sydde på en remsa satin längst ner så att det undre lagret blev längre än det övre. Det blev helt okej faktiskt, men då hade jag min mycket sykunnige mormor till hjälp..

• skorpionen80

En underkjol i vitt fint tyg, kanske siden, som sticker ut en bit under klänningen och ger lager-på-lager-känsla på klänningen. Definitivt snyggare än att ha leggings under...

• Domicha

Jag skulle sy till lite tyg nertill, noga och snyggt! Absolut inte leggings... där försvann känslan på klänningen. 
    Min röst läggs på att du lägger i lite tyg! Och har ett par söta låga svarta ballerina eller ett par helsvarta pumps till. 

Lycka till på dopet! 

• Anna Paulita

För guds skull, inga djävla leggings! (de borde för övrigt utrotas)

Är den verkligen så kort att du inte kan ha den utan något under? Eller kan du inte hitta en söt kofta som du kan ha om du tycker den känns avklädd i kyrkan? Så blir du lite mer påklädd ändå utan att börja mixtra med längden på kjolen. :P  

• Capt Janeway

Sy på en volang i blå spets

Svar på tråden Hur göra klänningen längre?