• Kromestar

ni som inte kunde gå ned i vikt efter fl.

Ni, som jag, som efter förlossningen inte kunnat gå ned o vikt bortsett från vad bebisen och det vägde, när började ni kunna göra det? Och isf, hur bar ni er åt? Hur tränade/åt ni tex. Och vad var skälet till att ni inte kunde gå ned? Har hört en del anledningar tex. Att det tar längre tid om man inte ammat, vilket jag ej har. Jag väger 10 kg mer än innan fl och vill verkligen bli av med dom. Men jag är livrädd att aldrig kunna göra det!!! Så hade varit skönt att höra i från andra, som också lyckades gå ned.

• Svar på tråden ni som inte kunde gå ned i vikt efter fl.
  • StugFrugan89

Jag gick upP 27 kilo under min grav. Har ingen aning om varför då jag hade lite koll på vad jag stoppa i mig. Stod still ett tag på vågen när det var tio kilo kvar. Det enda som riktigt hjälpte var LCHF. Gav snabbt resultat ska även tillägga att jag rider 2dagar i veckan och går ut och går ut och går kanske 3 dagar i veckan en runda. När ekonomin tillåter hoppas jag på ett gymkort men ha inte panik. De e normalt att bara gå ned 0.5 kilo i månaden efter förlossningen. Lyssna på kroppen den har ju ändå gjort något riktigt stort Bör tillägga att min dotter e nu 8 mån! Sålänge det går nedåt litegrann så e jag nöjd

• Kromestar

Okej. Jag kör också med LCHF. Men jag går inte ned. fast min dotter är bara 3 månader så kanske för tidigt att gå ned i vikt? Jag går minst 30 min per dag också

• StugFrugan89

Ja det tar lite tid huR länge har du hållt på med LCHF?

• Nimda

Jag började med LCHF direkt efter förlossningen. Mest eftersom jag var vettskrämd för svampinfektioner vilket jag helt slipper om jag äter LCHF men jag hoppades gå ner i vikt också. Jag gick totalt sätt upp 18kg. Jag gick ner 8kg pga bebis. Sen så gick jag ner 2kg över 4 månader (trots nogrann kosthållning). Efter det så släppte de flesta hormonerna och jag började känna mig lite mer i balans och samtidigt gick jag ner i vikt. Under fyra månader sen gick jag ner de sista åtta kilona. För mig så krävdes det extra motion och att jag fick ett "lugn" inom mig (vilket tog fyra månader) innan kroppen började släppa vikten.

Fakir-LCHF fungerade inte för mig. Utan jag fick minska mina portioner och lägga in en halvtimmes motion varje dag då smälte de bort direkt! Men detta gick bara när min inre stress efter att ha fått ny bebis hade lagt sig!

• Enensammamma

Man ska inte gå ner då man ammar, vänta och gå sen med i viktväktarna.

• Mamsterbabe

Jag har en son på 13 månader och har ÄNTLIGEN blivit av med det mesta av graviditetskilona (gick upp nästan 20 kilo..)
    Jag testade nutrilett, LCHF, GI, you name it!

Vet ni vad som har funkat?
    Jo, gamla hederliga viktväktarna!
    Jag äter och mår hur bra som helst, tar promenader med vagnen när jag hinner,
    och gick ner 7 kilo på 6 veckor! Helt utan att svälta mig eller att välja bort något ur "tallriksmodellen".

Heja viktväktarna, säger jag!

• Nimda

Grattis alla ni som gått ner med viktväktarna! Jag tror att alla kroppar fungerar olika så man måste väl helt enkelt hitta något som fungerar för sig själv.

Men för mig som var med i 18 månader i viktväktarna vilket resulterade i plus minus noll kilo (och ja, jag följde deras program till punkt och prick) så föredrar jag något annat. Samt något som gör att svampinfektioner och hunger håller sig borta. Och det är ju inte precis en nackdel att få äta bearnaise-sås och köttbitar varje dag ;)

Men som sagt, man fungerar olika! Kolla in Olgas blogg också hon var inspirerande för mig men hon följer då inte LCHF om man inte känner det passar för en själv, blogg.mama.nu/olgas-blogg/.

• Ppilla

Viktväktarna har ett speciellt amningsprogram som man kan följa.

Jag kör på genväg. Cambridgekuren 6kg i veckan ( sammanlagt 30) tappade jag sist och höll i 4 år innan jag blev gravid.

Svar på tråden ni som inte kunde gå ned i vikt efter fl.