• Larsan

Ultimata landet för barn att växa upp i?

Okej, Låt mig göra det klart för er. Rösta inte på ett land för att du bor där eller brukar åka på semester dit!
    Inte heller för att man får bidrag i ett land eller för att husen är billigast eller what ever.
    Rösta på det du tror skulle ge barnen bäst sammanfattat uppväxt vad gäller utbildning, fritid, m.m...

Vilket av dessa länder Tror/Tycker du att barn skulle få bästa uppväxten i?

Ensamstående far till 12 barn, Som nu även har ett barnbarn
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ultimata landet för barn att växa upp i?
  • Larsan
    Tow2Mater skrev 2011-07-08 20:46:56 följande:
    Lite väl begränsad lista...
    Ja men omröstningen gäller ju de länder jag väljer att ta med och jag valde just dessa länder för att det är dom som fått mest utmärkningar om att vara bästa länderna vad gäller utbildning, utveckling, låg kriminalitet m.m.
    Därför undrar jag vad FL's medlemmar tror och tycker...

Hade omröstningen gällt t.ex eritrea som är låååångt ner på listan hade jag ju givitvis tagit med det landet inklusiv många till men då hade det blivit dött lopp och omröstningen hade inte gällt utmärkelserna
  • Tow2Mater
    Larsan skrev 2011-07-08 20:55:34 följande:
    och jag valde just dessa länder för att det är dom som fått mest utmärkningar om att vara bästa länderna vad gäller utbildning, utveckling, låg kriminalitet m.m.
    Därför undrar jag vad FL's medlemmar tror och tycker...
    ok
  • tahira
    tahira skrev 2011-07-08 21:48:35 följande:
    Det beror ju lite pa barnet, skulle jag saga. Vi bor i Storbritannien och deras "harda" skola passar var son otroligt bra.
    Jag rostade alltsa inte pa Storbritannien FOR att vi bor har, vi bor ju har FOR att  vi trivs och tycker att det ar bra for hela familjen
  • Larsan
    tahira skrev 2011-07-08 21:49:48 följande:
    Jag rostade alltsa inte pa Storbritannien FOR att vi bor har, vi bor ju har FOR att  vi trivs och tycker att det ar bra for hela familjen
    Jo jag förstod hur du menade
    Omröstningen är ju lite delad också eftersom skolorna i storbrittanien till exempel är strängare, medans vården i Sverige kanske är bättre än till exempel Frankrike (Vet inte om det är så, Det var bara ett exempel! )
    så varje land är ju "bra" på olika saker!

Hur upplever du annars Storbrittanien? 
    Vård, Möjligheter, Ekonomi (Hör dock inte till omröstningen men ändå nyfiken) osv.

• bastardized

Norge,möjligheter och kapital.

• Shirin85

Finns inte Tyskland och Schweiz med?
    De har ju väldigt bra levnadsstandard.
    Tror skolan är bra i England, för Sveriges skolor är inte särskilt bra nu för tiden (kommunala)
    Så jag röstade på England, där skulle de nog få en bra uppväxt. 

♥Saif -04, Leila -05, Minah -08, Jamil -10♥
  • Rhoda Horswunce

Jag röstade på Australien. Australiensare verkar alltid så glada och trevliga, tycker jag, så de måste haft lyckliga barndomar allihop

• tahira

Manye - Sjukvården här är fantastisk! Vi har sökt några gånger, bland annat när min man skadade knät och när vår son var hängig och febrig. Snabbt, inga köer, fixar remisser direkt, kostar inte ett öre, ordande sjukgymnastik direkt till mannnen, följer upp sonens vaccinationer utan problem, och så vidare. Dock har man ju möjligheten här att betala för att få annan vård, om man vill höra flera experter, ha en lugnare miljö, eller vad det kan vara. Det valet tycker jag känns otroligt skönt. Jag känner mig väldigt välkommen här, att det inte är så många som lägger sig i vad man gör, det finns massor av olika familjekonstellationer och olika sätt och göra saker och det är få som höjer på ögonbrynen. Med skolorna kan det var lite komplicerat. Det finns bra statliga skolor här, men då gäller det att bo i rätt område för att få ha sitt barn på de skolorna, att kolla upp vilka som är bra, vilka skolorna eleverna gått vidare till senare och sådär. Har man tid och ork finns det som sagt möjligheter på statliga skolor, framförallt utanför London. Vi har själva valt en privat skola, eftersom vi flyttar runt i London en del och för att det blev lite mycket i flytten att göra egen research på statliga skolor. Jag tror att det är bra att växa upp i ett land där man lär sig vara artig, respektera vuxna och äldre och har fler sociala regler och sedan ha möjligheten att flytta till ett lite "slappare" land, som t.ex. Sverige. Då har man fått mycket gratis, tror jag.

Svar på tråden Ultimata landet för barn att växa upp i?