Manye - Sjukvården här är fantastisk! Vi har sökt några gånger, bland annat när min man skadade knät och när vår son var hängig och febrig. Snabbt, inga köer, fixar remisser direkt, kostar inte ett öre, ordande sjukgymnastik direkt till mannnen, följer upp sonens vaccinationer utan problem, och så vidare. Dock har man ju möjligheten här att betala för att få annan vård, om man vill höra flera experter, ha en lugnare miljö, eller vad det kan vara. Det valet tycker jag känns otroligt skönt. Jag känner mig väldigt välkommen här, att det inte är så många som lägger sig i vad man gör, det finns massor av olika familjekonstellationer och olika sätt och göra saker och det är få som höjer på ögonbrynen. Med skolorna kan det var lite komplicerat. Det finns bra statliga skolor här, men då gäller det att bo i rätt område för att få ha sitt barn på de skolorna, att kolla upp vilka som är bra, vilka skolorna eleverna gått vidare till senare och sådär. Har man tid och ork finns det som sagt möjligheter på statliga skolor, framförallt utanför London. Vi har själva valt en privat skola, eftersom vi flyttar runt i London en del och för att det blev lite mycket i flytten att göra egen research på statliga skolor. Jag tror att det är bra att växa upp i ett land där man lär sig vara artig, respektera vuxna och äldre och har fler sociala regler och sedan ha möjligheten att flytta till ett lite "slappare" land, som t.ex. Sverige. Då har man fått mycket gratis, tror jag.