• popcornplaya

Åka till Turkiet, vad ska vi ta med/inte ta med??

Vi ska åka till Turkiet i en vecka. Jag, min man, sonen 3 år och dottern som då är 9 mån. Vi ska bo på ett blue village hotell med all inclusive. Och vi åker i mitten på augusti.

Tänkte sätta mig och skriva en packlista nu och tar gärna emot lite tips på vad man inte får glömma och vad som antagligen är lite onödigt att ta med. Även tips på hur man klarar själva resan, alltså vad som kan vara bra att ha i handbagaget och så.

Älskade Philip 080716 och älskade Alice 101111(sarahsbaby.blogg.se)
  • Svar på tråden Åka till Turkiet, vad ska vi ta med/inte ta med??
  • Luullis

Satsar ni på att ha tetror på planet så tänk på att ha med er till hemresan också.

Ta med blöjor så att det räcker under hela semestern. När vi var i Turkiet tog dom slut och vi var tvungna att köpa där - fy vad parfymerade dom var! Våtservetterna var inte heller så kul.

• Anna Paulita
    titti1 skrev 2011-07-11 21:38:36 följande:
    hoppar in här...ska oxå till turkiert mitten av aug..minsta är då endast 2 mån gammal o äter ersättning...vad är det för tetra ni tipsar om här..mena ni de här små färdigblandade förpackningarna som kosta ca 10kr st, som finns i nan o semper..eller vad? fundera oxå på hur jag på bästa sätt kan ha färdigmat till lillan på flyget..den ska ju värmas..har aldrig testat ge henne kall, på dessa som kosta 10kr st står de att den kan ätas kall..har era småttingar ätit med god aptit när den e kall?

Verkar ju enormt bökigt att ta med tetra för en vecka, ta med pulver istället och några tetra för flygresan och ev utflykter.

Vänj henne redan nu vid rumstempererad så är det inga problem på flygresan eller någon annan gång. Väldigt smidigt att kunna ge bebisar ovärmd ersättning och välling. Jaghar öven gett egenblandad kall.

Och båda mina barn har slukat ersättningen, ljummen som rumstempererad.       
  • Anna Paulita
    titti1 skrev 2011-07-11 22:02:07 följande:
    VildaBusan-tack för ditt svar..då vet jag...haha blir rätt många sådana tetror o köpa om jag ska ha för 8 dgr..el så få jag ta med paketet men är så osäker om de finns micro el vattenkokare på hotellet..även om amn tycker att det borde göra det. får man ha med nappflaskor med vatten o juice oxå..har en 15 mån oxå som komer va hungrig o törstig,,,vissa skriver att man kan ta me godis o dricka osv...får man ha det på planet? hört så mkt olika..så bli så fudenrsam

Tveksamt om man får det. Men sådant kan man ju köpa när man gått in till gaterna, sådant som är köpt efter det får man ju ta med sig.
  • tobiq

Vi har precis kommit hem från Side! Blöjorna var det inget fel på alls, vi testade en sort badblöjor (Molifix eller liknande hette dom), och sen köpte vi även ett paket Huggies- ingen parfym där inte. Däremot såg jag inga parfymfria våtservetter så det var jag glad att vi hade laddat upp med!

Barnmatsburkar finns att köpa, i affär fanns det bara turkiska sorter vad vi såg men på apoteken säljer dom även HiPP, men det är snordyrt! Jag betalade 3,5 euro PER burk, så jag är glad att vår 10-månaders äter nästan uteslutande vanlig mat.

Helt underbart ställe att åka till med barn måste jag säga! Jag är förvånad att vi fick med oss bebisen hem, för turkarna var som tokiga i att klämma på henne, haha. Även 2,5-åringen blev uppvaktad:)    

Moa-08 Svea-10
  • Luullis
    tobiq skrev 2011-07-11 22:21:51 följande:
    Vi har precis kommit hem från Side! Blöjorna var det inget fel på alls, vi testade en sort badblöjor (Molifix eller liknande hette dom), och sen köpte vi även ett paket Huggies- ingen parfym där inte. Däremot såg jag inga parfymfria våtservetter så det var jag glad att vi hade laddat upp med!

Barnmatsburkar finns att köpa, i affär fanns det bara turkiska sorter vad vi såg men på apoteken säljer dom även HiPP, men det är snordyrt! Jag betalade 3,5 euro PER burk, så jag är glad att vår 10-månaders äter nästan uteslutande vanlig mat.

Helt underbart ställe att åka till med barn måste jag säga! Jag är förvånad att vi fick med oss bebisen hem, för turkarna var som tokiga i att klämma på henne, haha. Även 2,5-åringen blev uppvaktad:)    
    Då har det nog gått framåt i blöjbranschen där sen vi var där! Vi var där för 3 år sen så:)
  • tobiq
    Luullis skrev 2011-07-11 22:23:13 följande:
    Då har det nog gått framåt i blöjbranschen där sen vi var där! Vi var där för 3 år sen så:)

Dom har nog det tack och lov, jag hade också hört att det bara fanns med parfym och blev lite skraj när blöjorna vi tagit med tog slut, men som tur var så fanns det parfymfria!
    Moa-08 Svea-10
  • tessan27
    Luullis skrev 2011-07-11 22:15:57 följande:
    Ta med blöjor så att det räcker under hela semestern. När vi var i Turkiet tog dom slut och vi var tvungna att köpa där - fy vad parfymerade dom var! Våtservetterna var inte heller så kul.
    Vi köpte också bjöjor på plats, Pampers och de var grymt parfymerade.
  • Ahoo

Var hittade ni resan, jag har sökt mycket men hittar ingenting verkligen! Skulle vara snällt om du eller ni talade om var och på vilken sida ni hittade hotellet och flyget? :)

Svar på tråden Åka till Turkiet, vad ska vi ta med/inte ta med??