• Lillave

    Tror du att Victoria Beckham fött med snitt?

    Ja då har dottern kommit. Vad tror ni? Har deras barn blivit födda mha snitt?

    Helt ointressant egentligen, men kände mig nyfiken. Tror själv att det är så på alla 4 barnen.

  • Svar på tråden Tror du att Victoria Beckham fött med snitt?
  • xXMaLoXx
    MrsTM skrev 2011-07-22 22:47:43 följande:
    Så du tror på fullaste allvar att samtliga fyra ungar i beckhams fall har haft hjärtfel, legat med rumpan först etc etc? Skulle inte tro det. Och vadå hennes val? Har man valt att skaffa barn måste man vara beredd att gå igenom en vaginalförlossning också. Det är så det funkar här i livet, kejsarsnitt är bara en back up om ordinarie väg inte är möjlig.
    Så länge jag inte behöver betala för det hon anser bekvämt, så finns det ju ingen anledning att tjafsa om det. När det gäller Sverige där vi inte har den möjligheten, så anser jag inte att snitt skall utföras om det inte finns medicinska skäl.

    Det är väl hennes huvudvärk om hon vill lägga pengar på detta, och förmodligen ha en längre återhämtningstid än om hon fött vaginalt.
    www.hecate.se Theo 100111 <3
  • Some

    Hon kanske varken kan eller får föda vaginalt. What the hell is it to you anyway? Är det något jävla moraltjaffs eller? Kvinnor ska lida för sin lösaktighet? Eller är det urmoderskomplexet igen, man är inte riktig mamma om man itne föder vaginal? Jävla trams.


    happy until proven otherwise
  • Blomma80

    Tror hon väljer snitt för då kan hon ta ut ungen i v. 37+ och slipper på det sättet de sista veckorna där man växer som mest. slipper gå upp de sista kilona och värsta hudtöjningen, skulle jag gissa på i varjefall.

  • MrsTM
    xXMaLoXx skrev 2011-07-22 23:11:39 följande:
    Så länge jag inte behöver betala för det hon anser bekvämt, så finns det ju ingen anledning att tjafsa om det. När det gäller Sverige där vi inte har den möjligheten, så anser jag inte att snitt skall utföras om det inte finns medicinska skäl.

    Det är väl hennes huvudvärk om hon vill lägga pengar på detta, och förmodligen ha en längre återhämtningstid än om hon fött vaginalt.
    Med det resonemanget skulle det alltså vara en rent ekonomisk fråga? Jag skiter väl i att hon betalt för det, jag snackar inte om att betala för att få ett kejsarsnitt. Jag snackar om hur slött det är av en havande kvinna, var hon än bor, att kräva kejsarsnitt i fall då både barn och mor är kärnfriska och barnet ligger rättvänt.

    Nej jag kan inte veta om det fanns komplikationer kring beckhams graviditeter, men diskussionen här handlar ju knappast om kalla fakta över huvud taget?

    Ett gott råd som är allmängiltigt: Gå till en psykolog med förlossningsrädslan istället för att gå till banken...
  • oOMayaOo
    MrsTM skrev 2011-07-22 14:50:05 följande:
    Precis, hur är man funtad om man kräver att bli snittad av ren bekvämlighet? Alla friska kvinnor SKA föda vaginalt, enda undantaget som jag ser det är sätesbjudning, då kan det vara läge för planerat snitt om vändningsförsök misslyckas.
    Hahaha, du är rolig du. Vaddå alla kvinnor SKA föda vaginalt? Vem är du att ens drömma om att bestämma det?

    Och det enda undantaget är sätesbjudning... du verkar ha noll koll på hur verkligheten ser ut. Mitt barn som föddes med snitt för att hans tarmar var utanför buken, är det en tillräckligt bra anledning för dig? Eller skulle han ha fått kämpa på ett tag till i min mage?  
  • xXMaLoXx
    MrsTM skrev 2011-07-22 23:19:47 följande:
    Med det resonemanget skulle det alltså vara en rent ekonomisk fråga? Jag skiter väl i att hon betalt för det, jag snackar inte om att betala för att få ett kejsarsnitt. Jag snackar om hur slött det är av en havande kvinna, var hon än bor, att kräva kejsarsnitt i fall då både barn och mor är kärnfriska och barnet ligger rättvänt.

    Nej jag kan inte veta om det fanns komplikationer kring beckhams graviditeter, men diskussionen här handlar ju knappast om kalla fakta över huvud taget?

    Ett gott råd som är allmängiltigt: Gå till en psykolog med förlossningsrädslan istället för att gå till banken...
    Men vad rör det dig i ryggen, om hon väljer att snittas istället för att gå igenom en vanlig förlossning? Hon har nog inte krävt någonting, hon har nog bara utnyttjat möjligheten hos den privata vården.

    I Sverige har vi inte den möjligheten, därmed anser jag att snitt enbart skall beviljas vid medicinska fall. Dels ekonomiskt och dels för att öka rummet för de som verkligen är i behov av att snittas. Ingen har blivit lidande av att Victoria öppnade plånboken och betalade för ingreppet.
    www.hecate.se Theo 100111 <3
  • MrsTM
    oOMayaOo skrev 2011-07-22 23:23:45 följande:
    Hahaha, du är rolig du. Vaddå alla kvinnor SKA föda vaginalt? Vem är du att ens drömma om att bestämma det?

    Och det enda undantaget är sätesbjudning... du verkar ha noll koll på hur verkligheten ser ut. Mitt barn som föddes med snitt för att hans tarmar var utanför buken, är det en tillräckligt bra anledning för dig? Eller skulle han ha fått kämpa på ett tag till i min mage?  
    Du har uppenbarligen inte läst mitt förra inlägg där jag skrev att vaginalförlossning är det bästa i de fall då både mor OCH barn är kärnfriska. Jag är för fan inte dum i huvet.
  • oOMayaOo
    MrsTM skrev 2011-07-22 14:50:05 följande:
    Precis, hur är man funtad om man kräver att bli snittad av ren bekvämlighet? Alla friska kvinnor SKA föda vaginalt, enda undantaget som jag ser det är sätesbjudning, då kan det vara läge för planerat snitt om vändningsförsök misslyckas.
    Här talar du om det enda acceptabla undantaget i det inlägg jag citerade. Jag är en fullt frisk kvinna och mitt barn låg inte i sätesbjudning.
  • Pyrola
    MrsTM skrev 2011-07-22 22:47:43 följande:
    Så du tror på fullaste allvar att samtliga fyra ungar i beckhams fall har haft hjärtfel, legat med rumpan först etc etc? Skulle inte tro det. Och vadå hennes val? Har man valt att skaffa barn måste man vara beredd att gå igenom en vaginalförlossning också. Det är så det funkar här i livet, kejsarsnitt är bara en back up om ordinarie väg inte är möjlig.
    Så du har läst hennes journal?Obestämd
  • Louella
    MrsTM skrev 2011-07-22 22:47:43 följande:
    Så du tror på fullaste allvar att samtliga fyra ungar i beckhams fall har haft hjärtfel, legat med rumpan först etc etc? Skulle inte tro det. Och vadå hennes val? Har man valt att skaffa barn måste man vara beredd att gå igenom en vaginalförlossning också. Det är så det funkar här i livet, kejsarsnitt är bara en back up om ordinarie väg inte är möjlig.
    Nej, barnen har varit friska, har aldrig sagt något annat. Men jag motsade mig ditt påstående att enda acceptable anledningen till kejsarsnitt var sätesbjudning. Därför påpekade jag att det finns många andra anledningar till att det blir snitt.

    Sen fattar inte jag varför du tycker att man MÅSTE genomgå en vaginal förlossning, varför det? Är du så osäker i din kvinnlighet att den endast defineras via förlossningssätt? Ens barns förlossning är EN dag i ens liv, sen ska man vara mamma för alltid. Jag anser i alla fall att förlossningen är totalt oviktig, det är hur man sedan är som mamma som spelar roll. En kärleksfull, varm mamma som verkligen älskar sitt barn och uppfostrar på bästa sätt är allt som räknas.

    Och vad då "det är så det funkar här i livet"? Så är detr ju absolut inte. I alla länder där det finns privata förlossnigssjukhus är det helt upp till kvinnan hur hon vill föda eftersom man bekostar allt själv. Och även i Sverige är det många som får snitt pga förlossningsrädsla och liknande så din tes stämmer ju inte alls.
  • Louella
    Carolines Secrets skrev 2011-07-23 10:07:43 följande:
    är det inte så att om man har gjort ett kejsarsnitt så kan man inte föda vaginalt sedan?
    Efter ett snitt kan man föda vaginalt, men efter två snitt rekommenderas snitt eftersom livmodern annars kan spricka i ärret av värkarbetet.
  • Carolines Secrets

    Biba: ok då förstår jag. Kanske var hon tvungen att välja snitt de två första gångerna. Ni som säger att barnen är helt friska, detta stämmer inte riktigt. Romeo har eppilepsi.

  • Balahir
    MrsTM skrev 2011-07-22 14:50:05 följande:
    Precis, hur är man funtad om man kräver att bli snittad av ren bekvämlighet? Alla friska kvinnor SKA föda vaginalt, enda undantaget som jag ser det är sätesbjudning, då kan det vara läge för planerat snitt om vändningsförsök misslyckas.
    vadå SKA? är det upp till dig att bestämma det?
  • Altezza

    shit va arga ni är här!!

    En anledning till snitt kan också vara att mamman lider av benskörhet...vilket en del kvinnor som bantat mycket under sina liva kan få. Har en bekant som inte får föda vaginal av denna anledning. Bäckenet är för skört. Hon får heller inte ammas för att riskera att bli sjuk.

    Bara ett bidrag till eran vilda diskussion...

  • MansonDust
    Carolines Secrets skrev 2011-07-23 11:10:26 följande:
    Biba: ok då förstår jag. Kanske var hon tvungen att välja snitt de två första gångerna. Ni som säger att barnen är helt friska, detta stämmer inte riktigt. Romeo har eppilepsi.
    Fast det kom ju fram när han var ett par år gammal, inte som ett foster i magen.
    flicka -02, flicka -06, pojke -08, pojke -11.
  • Bettiz
    Carolines Secrets skrev 2011-08-23 22:08:04 följande:
    www.purepeople.com/article/victoria-beckham-t...

    Bild från 15 augusti

    Väldigt smal för att ha varit höggravid en månad tidigare.. Måste ha bantat massa!
    Jag läste någonstans att hon har någon ryggskada (diskbråck??) som gör att hon mår dåligt.
    När jag såg bilderna reagerade jag mer på att hon hade platta skor!!
Svar på tråden Tror du att Victoria Beckham fött med snitt?