• La Lola

Bonprix storlekar?

Nån som är rund som mig (storlek runt 46/48) som vet hur Bonprix kläder är i den storleken?
    Små? Stora? Normala?

Har ni kunnat ha 44/46 eller är 48/50 ett bättre val?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Svar på tråden Bonprix storlekar?
  • La Lola
    Mia386 skrev 2011-07-11 20:25:13 följande:
    Fast hellre förstor än förliten i det plagget kan jag tycka. 

Vill även påpeka att de har hyfsat lång leveranstid.  
    Fast om den är förstor så blir det ju inget snyggt över axlarna...?

Jag ska ha den på ett bröllop i slutet på september.
  • snappi81

Upplevde att allt va för stort när jag beställde därifrån. Är i vanliga fall en 38/40 i det mesta men tog försäkerhets skull 36 på en del grejer ( för att jag hört att dom har stora strl) och även dom va för stora så jag tror inte du behöver gå upp i storlekar.

Linus 070808 Lucas 090707
  • dorisx

Köpte deras hänglsebyxor (mammabyxor) i strlk 54 som är min vanliga storlek och de passade perfekt. Tyckte inte de var varken större eller mindre än min normala.
    Köpte även en klänning och en tröja och de satt jättebra efter mina egna storlekar.

Så efter mina erfarenheter så gå efter dina vanliga storlekar :)

• AgnesGN

Bonprix är rätt stora i storleken. Jag är rätt knubbig och beställde kläder i min "normala" storlek och de var lite för stora.

• La Lola

Jag tyckte att ni var hyfsat eniga där ett tag men nu vände det!

• Husali

Beställ båda storlekarna, testa, och skicka tillbaka den som inte passade.

Har aldrig returnerat till Bonprix, men andra postorderföretag brukar ha ganska enkla lösningar på returerna.

* Saga 05.06.04 * * Linus 07.02.27 * * Ärtan beräknas komma i början på Juli *
  • dorisx
    Husali skrev 2011-07-11 20:38:51 följande:

Har aldrig returnerat till Bonprix, men andra postorderföretag brukar ha ganska enkla lösningar på returerna.
    Jo resonerade jag med.. tills jag fick hem varorna och insåg att de tar 50kr avgift för att ta tillbaka =/
  • La Lola
    Husali skrev 2011-07-11 20:38:51 följande:

Jo, jag funderar på att göra så.... 
  • SilverEmma

Jag skickade tillbaka alla tre klänningar jag fick hem...inga bekymmer alls.

Fanny och Elliot...mina tjejer! <3
  • dorisx
    SilverEmma skrev 2011-07-11 20:56:08 följande:
    Jag skickade tillbaka alla tre klänningar jag fick hem...inga bekymmer alls.
    Fick du inte betala för det?
  • SilverEmma

Dorisx - Jo jag fick ju betala frakten. Men det var värt det för att eventuellt hitta en snygg klänning och slippa köra in till stan och gå i affärer.

• La Lola
    SilverEmma skrev 2011-07-12 09:55:30 följande:
    Dorisx - Jo jag fick ju betala frakten. Men det var värt det för att eventuellt hitta en snygg klänning och slippa köra in till stan och gå i affärer.
    En mycket bra anledning tycker jag!
  • Dolly08

Vissa (de flesta av dom jag beställde) av deras kläder är helt enorma i storleken! Och om du ska beställa betala då allt på en gång, inte delbet. Det är sjukt hög ränta!

• La Lola
    Dolly08 skrev 2011-07-12 10:03:27 följande:
    Vissa (de flesta av dom jag beställde) av deras kläder är helt enorma i storleken! Och om du ska beställa betala då allt på en gång, inte delbet. Det är sjukt hög ränta!
    Nä, ingen delbetalning för min del.
  • UntilTheDark

Fick precis hem ett par jeans jag beställt, de var för små Har beställt jeans tidigare därifrån och hade då storlek 36 som sitter bra, men dessa var för små. Så, ta två olika storlekar,verkar väldigt olika. Dock allt annat jag beställt har vart rätt stort. 

• entity

Är det någon som har koll på deras herrstorlekar då?

Jag funderar också på att beställa, främst till gubben då jag inte riktigt är beredd att slanta upp för kläder åt mig i dagsläget, krymper fortfarande efter min GBP så det känns så slösaktigt..fast något litet plagg kanske slinker med ändå :S

Förlåt La Lola att jag snor lite av din tråd här!

• La Lola
    entity skrev 2011-07-13 21:57:08 följande:
    Är det någon som har koll på deras herrstorlekar då?

Jag funderar också på att beställa, främst till gubben då jag inte riktigt är beredd att slanta upp för kläder åt mig i dagsläget, krymper fortfarande efter min GBP så det känns så slösaktigt..fast något litet plagg kanske slinker med ändå :S

Förlåt La Lola att jag snor lite av din tråd här!
    Sno på du!
  • entity
    La Lola skrev 2011-07-13 23:45:40 följande:
    Sno på du!
    Tack Glad
Svar på tråden Bonprix storlekar?