okej nu har de klantat sig igen, du måste hitta nån annan att prata med på fk för den du fått tag i vet inte vad han/hon pratar om.
på deras egen sida står klart och tydligt att du som gravid har rätt att gå ner i arbetstid eller sluta arbeta helt inom 6 månader från beräknad förlossning.
men man måste ha jobbat stadigvarande i 8 månader innan man går ner i tid sade de till mig.
jag hade två jobb, ett som var nytt när jag blev gravid och ett helgjobb jag haft i många år. jag valde att säga upp mig från helgjobbet helt när jag hade 5,5 månader kvar till bf. det andra jobbet såg jag till att jobba tills jag fått ihop 8 månader och sedan tog jag föräldraledigt sista tiden.
jag fick ändå räkna in hela lönen från det nya jobbet samt lönen från helgjobbet i min sgi trots att jag inte ens var anställd på helgjobbet längre.
ring igen och påpeka att det faktiskt står på deras egen sida att man som gravid har RÄTT att gå ner i tid eller sluta arbeta helt inom 6 månader från beräknad förlossning utan att det påverkar ens sgi (och vill man inte börja ta av föräldrapenningsdagarna måste man inte det heller, det påverkar inte sgi'n, men man blir såklart lite fattig under tiden man är ledig)