• Serahjay

Stora bh-storlekar? (amning)

Hejsan.

Jag vill veta vart man kan köpa, eller beställa från internet, stora behåar och amningsbh.
    Min senaste bh jag köpte var 75J. Den köpte jag på Feeling i malmö på rea. Men där är priserna skyhöga.
    Så köper endast där när dom rear ut.

Amningsbh verkar vara lite svårare att hitta i större storlekar. Tycker jag är konstigt eftersom brösten växer ju under graviditet?
    Mina bröst har redan gått upp en 2-3 storlekar och har bara gått halva graviditeten änsålänge. Så jagvet inte om brösten kommer växa mer.

Någon som har bra tips på affärer eller internetbutiker med riktigt stora storlekar?
    Gärna svenska eftersom jag inte är så bra på att omvandla valutor :S

• Svar på tråden Stora bh-storlekar? (amning)
  • Helle333
    Nessie99 skrev 2011-07-13 06:27:13 följande:
    Gustav Mellbin brukar jag handla hos vanligtvis (har 70F i normala fall, nu uppe i G tror jag) och aldrig varit missnöjd, men nu har jag tre månader kvar innan BF och åker nog in till Stockholm snart för att se vad de har att erbjuda vad gäller amningsBHar. 400kr är, för mig, inte mycket för en BH, jag ger gärna 800kr/BH och har färre BHar om det är sådana som sitter rätt. Jag kan återkomma till tråden när jag vet mer om deras amningsBHar och har provat lite.
    Väldigt bra initiativ till tråd tycker jag! Hoppas vi kan hjälpa varann :)
    Ja jo det är ju sant, det jag tycker är så tråkigt är att det sällan finns fler färger än svart, bit och beige att välja mellan. MEN för 1,5 år sedan hittade jag faktiskt färgglada BHar. Det fanns i två olika lila nyanser! på rea dessutom så jag köpte en av varje. Även om jag nu älskar svart så önskar jag att färgutbudet kunde vara bättre. Och jag vill ha fler än en eller två BHar att välja mellan eftersom de slits snabbare när man inte har så många att byta emellan. Men jag har inte råd när BHarna kostar 500kr+ om man inte lyckas pricka in en REA och man är på plats första rea-dagen så det finns lite att välja på.
  • Serahjay
    Nessie99 skrev 2011-07-13 06:27:13 följande:
    Gustav Mellbin brukar jag handla hos vanligtvis (har 70F i normala fall, nu uppe i G tror jag) och aldrig varit missnöjd, men nu har jag tre månader kvar innan BF och åker nog in till Stockholm snart för att se vad de har att erbjuda vad gäller amningsBHar. 400kr är, för mig, inte mycket för en BH, jag ger gärna 800kr/BH och har färre BHar om det är sådana som sitter rätt. Jag kan återkomma till tråden när jag vet mer om deras amningsBHar och har provat lite.
    Väldigt bra initiativ till tråd tycker jag! Hoppas vi kan hjälpa varann :)
    Jag flyttar till Örebro om några veckor så då tänkte jag gå in och kika på details och se vad dom hade för fint. :)

Jag ger inte mer än 500 för en bh. Helst inte så mycket heller.
    Varför ska vi med stora bröst få lida när småtuttade får välja på alla möjliga sorter från 149 kr:- ?
    blå, rosa, gula, gröna, prickiga, rutiga, blommiga, med strass o spets och detaljer.

Vi får svart, vit, beige, och ibland slänger dom in några mörklila. Men då ska dom kosta minst 300:-
    Blir så less :(

Tack så mycket förresten!
  • CherryD

Tänk på att det kan tillkomma försäkring, tull och moms på leveranser från länder utanför EU!

• Lena

Bravissimo har rea just nu. Köpte en söt rosa och vit amningsbh tidigare i höstas. De ligger i UK så ingen tull.

• Cornellia

Jag var uppe i j och k kupa, och jag beställde mina bhar på
    www.envie4u.co.uk/

Dom absolut bästa var dessa
    www.envie4u.co.uk/details4.asp&sid=&Bravado-Custom-Nursing-Bra-C100.htm
    dom är som en sporttopp och var helt perfekta för mig. Det som var toppen var att dom strechade ganska mycket (men gav fortfarande stöd), så brösten kunde ändra storlek, vilket dom gjorde.

Jag gjorde så att jag la beställningen på en massa bhar, i olika storlekar typ 2-3 veckor innan BF, och när vi kom hem från BB så hade dom kommit, då provade jag vilka som satt bra och skickade tillbaka resten. Smidigt som17, men van var ju tvungen att ligga ute med ganska mycket pengar.

Svar på tråden Stora bh-storlekar? (amning)