• Anonym (funderare)

Vad är ok att göra på en fest när man är tillsammans med någon?

Hej,

Som rubriken lyder. Vad tycker ni är ok att er partner gör när dem festar? Jag syftar på bilder exempelvis.  Vad är ok att se på en bild och vad är inte ok?

Tycker ni det exempelvis är ok om ni ser en kille krama om er tjej bakifrån? Eller att din tjej och en kille som hon knappt känner sitter jätte nära varandra, typ kind mot kind?

Och..om er partner förekommer på fler än en bild med samma kille, där han nästan på alla bilder håller om henne på nått sätt..hur skulle ni reagera?

Som sagt, vad är OK och vad är INTE ok?

• Svar på tråden Vad är ok att göra på en fest när man är tillsammans med någon?
  • Anonym
    Anonym (funderare) skrev 2011-07-12 15:09:33 följande:
    Nej exakt. Man blir väldigt fundersam..
    Vissa tjejer blir väldigt flörtiga och vill väldigt gärna ha uppmärksamhet från killar när dom får i sig alkohol. Har själv en sådan kompis (hon är gift) och även om hon inte går över gränsen till att hångla och så där ,så kan jag säga att hon gör ju mer än vad jag någonsin skulle göra med tanke på att jag också är gift. 
  • Anonym (funderare)
    Anonym skrev 2011-07-12 15:17:19 följande:
    Vissa tjejer blir väldigt flörtiga och vill väldigt gärna ha uppmärksamhet från killar när dom får i sig alkohol. Har själv en sådan kompis (hon är gift) och även om hon inte går över gränsen till att hångla och så där ,så kan jag säga att hon gör ju mer än vad jag någonsin skulle göra med tanke på att jag också är gift. 
    Sant..tycker detta är svårt..
  • Anonym (Mimimi)

Jag skulle nog inte vilja se min kille tätt ihop med en specifik tjej på varje bild. Nära sittandes och umgås på ALLA bilder. Tycker inte att det är respektfullt mot mig i så fall. Har man mycket att snacka om kan man ju hälsa med en kram för att sedan hålla normalt avstånd och snacka.

Jag är vanligtvis väldigt social och glad, men när jag får i mig lite blir jag ännu mer social och lattjo. Vilket leder till att folk (oftast killar) dras till mig i festsammanhang. Jag drar mig inte för att prata med dem, men visar tydligt att jag är trevlig och inget mer. Min kille har inget problem med detta, vilket jag vet eftersom vi oftast är ute tillsammans. Men visst kan han störa sig på om folk stöter på mig, även om jag visar att jag absolut inte är intresserad. Men det svåra är när tjejer stöter på en, har mycket svårare att köra "talk to the hand" mot tjejer. Blir alldeles osäker och smiter iväg! Haha...

• LisenB

När jag läser här så kom jag att tänka på en seriestripp från Nemi (den tecknade punkaren). Hittar den inte men så här är det:

Hennes kompis är tillsammans med en kille och ska gå ut en kväll och det är lite sura miner hemma, men hon tar på sig en fin klänning, sminkar sig, hennes pojkvän blir ännu lite surare. Hon går ut med kompisarna. Killar kollar på henne, hon tycker om det, skrattar tillsammans med dom.. Sen går hon helt plötsligt ut och tar en taxi hem, kryper ner i sängen tillsammans med sin pojkvän.
    Texten i serien beskriver vad hon tänker, hon vill vara snygg, hon vill flirta, hon vill veta om hon fortfarande kan.. för att sedan äcklas av alla killars påhopp och snuskiga förslag, åka hem och det enda hon vill då är att förtjäna det hon redan har.

Så: Alla tjejer vill ibland testa om de fortfarande är snygga, kan få killar attraherade.. men de är inte mindre glada för de de redan har. De vill bara höra det från någon annan för att vara säkra på sig själva.
    Vad tror du om det?

• OliviaViktor

jag skulle aldrig tillåta något av det ni skriver =) det skulle vara slut!

jag är inte kärleksfull vid mina killkompisar, det låter hysteriskt för mig.
    Jag skulle aldrig klappa, krama, kyssa, kind mot kind osv. det är för mig heeelsjukt.

När jag är tillsammans med en kille så vill jag inte ha andra killars uppmärksamhet, därför att  jag vill ha min killes uppmärksamhet, enbart.
    Och om andra tjejer skulle få hans kärleksfulla uppmärksamhet? INSANE!!

Nu har jag en pojkvän som varken ser något intressant i att ha tjejkompisar och vara kärleksfull mot andra tjejer.... osv

Har hårda krav när det gäller otrohet, bara ett mail som anspelar på träffar som inbegriper träff på ett kärleksfullt sätt, det är otrohet för mig, definitivt.

Jag har en pojkvän som var så gränslös, och tog inte många månader innan det var slut mellan oss. vilket svin.

så är jag och det finns många som är så.

• Anonym (Jag)
    OliviaEjvorBerg skrev 2011-07-12 15:32:59 följande:
    jag skulle aldrig tillåta något av det ni skriver =) det skulle vara slut!

jag är inte kärleksfull vid mina killkompisar, det låter hysteriskt för mig.
    Jag skulle aldrig klappa, krama, kyssa, kind mot kind osv. det är för mig heeelsjukt.

När jag är tillsammans med en kille så vill jag inte ha andra killars uppmärksamhet, därför att  jag vill ha min killes uppmärksamhet, enbart.
    Och om andra tjejer skulle få hans kärleksfulla uppmärksamhet? INSANE!!

Nu har jag en pojkvän som varken ser något intressant i att ha tjejkompisar och vara kärleksfull mot andra tjejer.... osv

Har hårda krav när det gäller otrohet, bara ett mail som anspelar på träffar som inbegriper träff på ett kärleksfullt sätt, det är otrohet för mig, definitivt.

Jag har en pojkvän som var så gränslös, och tog inte många månader innan det var slut mellan oss. vilket svin.

så är jag och det finns många som är så.
    Jo, vilka svin vi killar är som kramar om våra tjejkompisar....
  • Rakad Apa
    Anonym (funderare) skrev 2011-07-12 14:46:52 följande:
    Hej,

Som rubriken lyder. Vad tycker ni är ok att er partner gör när dem festar? Jag syftar på bilder exempelvis.  Vad är ok att se på en bild och vad är inte ok?

Tycker ni det exempelvis är ok om ni ser en kille krama om er tjej bakifrån? Eller att din tjej och en kille som hon knappt känner sitter jätte nära varandra, typ kind mot kind?

Och..om er partner förekommer på fler än en bild med samma kille, där han nästan på alla bilder håller om henne på nått sätt..hur skulle ni reagera?

Som sagt, vad är OK och vad är INTE ok?

Tycker nämnda situationer i trådstarten är helt okej, det är ju inte otrohet så vad är problemet? Kan man inte lita på sin partner så är det ju ingen vits med att vara ihop.
  • OliviaViktor
    Anonym (Jag) skrev 2011-07-12 15:49:42 följande:
    Jo, vilka svin vi killar är som kramar om våra tjejkompisar....
    Ja, speciellt om det är utan presentation...
  • Anonym (Jag)
    OliviaEjvorBerg skrev 2011-07-12 15:57:15 följande:
    Ja, speciellt om det är utan presentation...
    Brukar inte presentera mig för mina vänner, jag räknar med att dom vet vem jag är.
  • MamaInternational

Krama sina vänner ska man kunna få göra, sitta nära oxå på en fest. Vem vill hämta en pall och sitta långt ifrån alla andra? Kanske bara den som har sjukligt svartsjuk man hemma. De med "normal man" sitter i högen av vänner vilka finns i soffan.  Men klänga och hålla på fattar jag inte påängen av...  Inte som nyckter och inte som full heller....

• OliviaViktor
    Anonym (Jag) skrev 2011-07-12 16:05:54 följande:
    Brukar inte presentera mig för mina vänner, jag räknar med att dom vet vem jag är.
    Ja, men man kanske träffar folk som man inte känner på en fest eller på krogen?, tänkt den tanken?
  • Rakad Apa
    OliviaEjvorBerg skrev 2011-07-12 16:21:19 följande:
    Ja, men man kanske träffar folk som man inte känner på en fest eller på krogen?, tänkt den tanken?

Men skulle du tycka att det var fel om din pojkvän kramade en vännina som han kände sedan tidigare?

• Rakad Apa
    Anonym (Jag) skrev 2011-07-12 16:05:54 följande:

• Cizi

Hmm, min kille får gärna vara på kort med sina tjejkompisar, flera av hans bästa kompisar är tjejer och att de inte skulle hamna på samma bild skulle vara konstigt. Jag har heller inga problem med att han kramar dem, sitter i deras knä eller de sitter i hans, pussar på kinden är helt ok. Han gör sånt på fester när jag är med och jag antar att han gör det när jag inte är med. Är jag med ser han alltid till att pussa lite på mig varje gång vi passerar förbi varandra och jag känner absolut inte att det är något att vara avundsjuk på om han kramar någon annan lite vänskapligt. Han är även ganska fysisk med sina killkompisar (han skulle kunna pussa någon av dem på kinden om det fångades på kort, bara för skoj), så han är väl helt enkelt sån :)

Jag är också väldigt fysisk med mina vänner, både tjejer och killar, och det gör nog att jag förstår att det inte är något hot/otrohet. Men det viktigaste är ju att man är överens om var gränsen går och att man respekterar om den andra har en annan gräns. Eventuellt skulle jag tycka det var jobbigt om jag hade en annan typ av kille, min sambo förstår inte att tjejer flirtar med honom även om alla andra i rummet gör det :P

• Anonym (Jag)
    OliviaEjvorBerg skrev 2011-07-12 16:21:19 följande:
    Ehh....jag skrev i mitt första inlägg, "tjejkompisar", det är du som drar upp okända, jag har inte sagt ett smack om att krama okända. Läs om, läs rätt.
  • OliviaViktor
    Rakad Apa skrev 2011-07-12 16:40:57 följande:

Men skulle du tycka att det var fel om din pojkvän kramade en vännina som han kände sedan tidigare?

Jag vet inte... nej, det skulle jag inte, inte om man kramas som i ett hej på stan eller någon annanstanns,  inte om han inte presenterade henne för mig första gången =)

Men jag har faktiskt aldrig behövt tänka på det... för min kille behöver inte sådan bekräftelse, för det får han ifrån mig =) varje dag och hela tiden.

Jag är den enda tjejen i världen för honom och det är jag glad för.
  • OliviaViktor
    Anonym (Jag) skrev 2011-07-12 16:48:58 följande:
    Ehh....jag skrev i mitt första inlägg, "tjejkompisar", det är du som drar upp okända, jag har inte sagt ett smack om att krama okända. Läs om, läs rätt.
    Men vad överspänd du är =)

Tänk om du skaffat ny tjej och sedan går ni på fest där ni kramar en massa tjejer och så struntar du i att presentera dom för varandra?
    Förstår du hur jag menar?
  • Anonym (Jag)
    OliviaEjvorBerg skrev 2011-07-12 16:57:31 följande:
    Men vad överspänd du är =)

Tänk om du skaffat ny tjej och sedan går ni på fest där ni kramar en massa tjejer och så struntar du i att presentera dom för varandra?
    Förstår du hur jag menar?
    Så klart inte. Men skulle heller inte avstå från att krama min tjejkompis för att jag har ny tjej.
  • Anonym (Erfaren_man)
    Rakad Apa skrev 2011-07-12 15:54:41 följande:

Tycker nämnda situationer i trådstarten är helt okej, det är ju inte otrohet så vad är problemet? Kan man inte lita på sin partner så är det ju ingen vits med att vara ihop.
    Lita på vad? Det som beskrivs i trådstarten är ju redan över gränsen. 

(ja, tråden är gammal men fof intressant)
Svar på tråden Vad är ok att göra på en fest när man är tillsammans med någon?