• Pajama

Potträning - tips tack!

Vi har en pojk på 2 år och 8 månader. Jag sätter honom på pottan sporadiskt, försöker en gång om dagen, men det hinns inte alltid. Det har aldrig kommit nåt på pottan, men han säger "kissa" eller "baj" när han sätter sig där, så han bör veta ungefär. Vi läser böcker när han sitter där, så att det ska ta en god stund och vara trevligt.
    Han visar aldrig att han behöver, men jag kan se när han bajsar, fast då är det försent. Därför tror jag inte att han kan kontrollera blåsan heller, men vet ju inte. Det händer att han är torr på morgonen om natten varit kort.
    Nu har jag semester 5 veckor och skulle vilja effektivisera det hela om det går. Hur bör jag bära mig åt?
    Väldigt tacksam för tips och diskussioner!

• Svar på tråden Potträning - tips tack!
  • Lena

vi sätter för och efter sömn och mat och det funkar oftast.

• h80

vänta ut honom Glad
    Vi pott-tränade inte vår tjej alls. En dag när hon var 2 år o 8 månader så kom hon o sa att hon ville ha trosor o gå på toaletten. Det var 2 månader sen.......o det har hänt 2 olyckor sen dess. Ingen pott-träning alls alltså. SÅ skönt

• Pajama

Tack för svar!
    Man har hört att det löser sig till sommaren, då går det mycket lättare. Nu är det sommar. En del verkar bara ta bort blöjan och så får det gå som det går eller nåt? Om våran har kissat på golvet eller marken kan han peka på det och verkar tycka att det var ju rätt festligt. Han kanske inte är redo? Jag skulle tro att han inte är det... 

Svar på tråden Potträning - tips tack!