Clear1 skrev 2012-02-09 20:55:04 följande:
Lillens mamma; din sons/dotters pappa har eget ansvar för att träffa sin son/dotter.
Det är fruktansvärt sorgligt när pappor inte vill/"orkar" /"har råd" att träffa sina barn..
Du, eller framför allt ditt barn ska INTE behöva åka så långt! Är ni fortfarande goda vänner kanske ni kan dela på reskostnaden? Fast egentligen är det väl han som ska betala resan? Är han arbetslös eller går på soc, är det därför han "inte har råd" att träffa sitt barn?
Min mormor säger att pappor inte är så intresserade förrän barnen blir lite större, när de kan gå och säga "pappa".
Jag har ungefär samma situation själv.. Min lilles pappa har besökt 5ggr under 9månader. Jag hoppas det blir bättre i framtiden för lilles skull, och tänker att som tur är kommer han inte minnas detta när han blir större.
Man kan säga att han inte tagit hand om sin ekonomi så pengarna rullar ut lika fort som de rullar in.
jag har inte krävt att han ska betala något för barnet pga att jag hoppades att det skulle underlätta ekonomiskt så han kunde komma och träffa han , men de pengarna verkar ha hamnat någon annanstans.
Oj 5 ggr på 9 månader är inte mkt, ja man hoppas ju hela tiden för barnets skull.
Jag vill så gärna att han ska ha kontakt med sitt barn.