• glit

Ensamstående föräldrar.

Hej! Jag är nybliven mamma till en liten pojke som föddes 29 maj 2011. Jag är omringad av vänner och familj som har barn men inga som är själva med sina små. Jag och pappan till sonen gjorde slut tidigt i graviditeten och han har nu - efter några inställda möten - träffat sin son för första gången idag.

Finns det fler ensamstånde mammor och pappor därute som vill bubbla i min tråd? :)

• Svar på tråden Ensamstående föräldrar.
  • lillensmamma
    Clear1 skrev 2012-02-09 20:55:04 följande:
    Lillens mamma; din sons/dotters pappa har eget ansvar för att träffa sin son/dotter.
    Det är fruktansvärt sorgligt när pappor inte vill/"orkar" /"har råd" att träffa sina barn..
    Du, eller framför allt ditt barn ska INTE behöva åka så långt! Är ni fortfarande goda vänner kanske ni kan dela på reskostnaden? Fast egentligen är det väl han som ska betala resan? Är han arbetslös eller går på soc, är det därför han "inte har råd" att träffa sitt barn?
    Min mormor säger att pappor inte är så intresserade förrän barnen blir lite större, när de kan gå och säga "pappa".
    Jag har ungefär samma situation själv.. Min lilles pappa har besökt 5ggr under 9månader. Jag hoppas det blir bättre i framtiden för lilles skull, och tänker att som tur är kommer han inte minnas detta när han blir större.  
    Man kan säga att han inte tagit hand om sin ekonomi så pengarna rullar ut lika fort som de rullar in.
    jag har inte krävt att han ska betala något för barnet pga att jag hoppades att det skulle underlätta ekonomiskt så han kunde komma och träffa han , men de pengarna verkar ha hamnat någon annanstans.

Oj 5 ggr på 9 månader är inte mkt, ja man hoppas ju hela tiden för barnets skull.
    Jag vill så gärna att han ska ha kontakt med sitt barn.
    carpe diem
  • Mariiiiiie

Hallå!
    Jag har varit ensam sen sonen var 1 vecka (fyller 1år nu den 19 februari) . Hans pappa vet väl inte riktigt vad han vill? HAn kom och gick som han ville i början men sen kunde det dröja 1½ månad till nästa gång. Nu går vi på sammarbetssamtal så varannan ördag ska han komma och umgås, jag är med dom då!
    Anledningen till varför jag lämnade honom pga hans aggregationsproblem, slog sönder saker hej vilt och så. Villei nte att sonen skulle växa upp bland våld.
    Har ensam vårdnad  .
    När det sågs för 2 veckor sen kom "pappa" och var alkohol påverkad, jag bara vönde på klacken och gick! förra helgen så blev sonen firad utav pappa och hans familj vilket slutade i att pappan blev så arg att han nästa slängde iväg sonen present :( 

Kan inte påstå att han visar sitt intresse för sonen, men det är ju hans förlust! 

• lillensmamma
    Mariiiiiie skrev 2012-02-09 22:19:15 följande:
    Hallå!
    Jag har varit ensam sen sonen var 1 vecka (fyller 1år nu den 19 februari) . Hans pappa vet väl inte riktigt vad han vill? HAn kom och gick som han ville i början men sen kunde det dröja 1½ månad till nästa gång. Nu går vi på sammarbetssamtal så varannan ördag ska han komma och umgås, jag är med dom då!
    Anledningen till varför jag lämnade honom pga hans aggregationsproblem, slog sönder saker hej vilt och så. Villei nte att sonen skulle växa upp bland våld.
    Har ensam vårdnad  .
    När det sågs för 2 veckor sen kom "pappa" och var alkohol påverkad, jag bara vönde på klacken och gick! förra helgen så blev sonen firad utav pappa och hans familj vilket slutade i att pappan blev så arg att han nästa slängde iväg sonen present :( 

Kan inte påstå att han visar sitt intresse för sonen, men det är ju hans förlust! 
    usch vilken jobbig situation, men skönt att du har ensam vårdnad. Absolut är det pappans förlust.
    carpe diem
  • Mariiiiiie

läst igen det ni skrivit och kan bara skriva det jag vet!
    Sonens pappa har en dotter som bor i stockholm, och det är pappan som får betala kostnader dit eftersom att han nu mera är "umgängesförälder", han och mamman har gemensam vårdnad. Pappan går på soc och han får bidrag för att kunna hälsa på henne. 

• Clazzicy

Hejsan!

Nu skriver jag igen! Som ni säkert mins så hade jag träffat en kille. Men det funkade inte då jag kände att allt pendlande fram och tillbaka inte funkade. Träffades ju bara på helgerna och knappt det då han jobbade då med nästan.

Men jag deppade inte för det. Utan är idag tillsammans med en helt underbar kille som även han bor i trakten. men fördelen är att han även bor här i veckorna. Inte hos mig utan hos sig då så klart. Men vi träffas varje dag. Han & min son kommer så bra överens att jag är super glad.

Jag kan inte bli gladare. Och hans föräldra, vänner har godkännt både mig och min son. Så jag trivs super tillsammans med denna kille och jag vet att detta kommer funka denna gång.

• Mariiiiiie

Hej igen..!

Fortfarande ensam men har börjar gilla en kille grymt mkt! Han har en dotter sen tidigare så han förstor ju det där med barn!

Sonens pappa har skaffat sig en flickvän (psykfall om ni frågar mig). Hon kommer och ställer och BESTÄMMER att sonens pappa och jag får enbars prata med varadra på umgängestiderna (varannan lördag) annars får vi ej ha kontakt.. Hon tycker inte om barn ändå vill hon träffa sonen... Vad tänker pappan med??!

• Furstinna

Hur träffade ni barnens pappa? Hur länge var ni tillsammans innan samt efter ni fick barn?

• Mariiiiiie
    Furstinna skrev 2012-04-21 06:29:08 följande:
    Hur träffade ni barnens pappa? Hur länge var ni tillsammans innan samt efter ni fick barn?
    Kände barnet pappa ganska länge eller ja, vi visste vilka vi var!
    Det första han gjorde var att få mig gravid (mitt fel oxå, såklart) men det tog jag bort då vi inte "kännt" varandra så länge... 5 månader senare visade det + på stickan och det bästa jag gjorde då var att behålla. mådde så fruktansvärt dåligt över avorten. Sen att se pappan och dottern varannan vecka gjordefruktansvärt ont faktiskt när jag precis tagit bort mitt...
    I dags läget kan jag väl säga att jag ångrar att han ÄR pappa till sonen då sonen skulle kunna fått en så himla mkt bättre pappa. Men då kändes det rätt med honom!

Elias är världens finaste barn, synd att hans pappa inte inser det bara och ska sätta fester, tjejer m.m. före! =/
  • mamma hampus

hej på er

Det var länge sedan man skrev här nu,hoppas att allt e bra  med er? här e det bara bra
    vad skall ni hitta på idag?sj skall jag man städa och göra fint här

kram 

• Clazzicy
    Furstinna skrev 2012-04-21 06:29:08 följande:

Jag och sonens pappa träffades i 7 månader.
  • Furstinna

Var ni tillsammans och va barnen planerade? Om barnet inte va planerat ville pappan behålla?

• lillensmamma

Ja o pappan träffades i 2 år innan planerade barnet, va lyckliga till sonen var 3 veckor då berättade han massa saker som han hållt hemligt och i samband med detta sa han; men nu har vi barn tillsammans så allt blir bra och vi blir inte av med varandra. Ja sa tack o hej.

Svar på tråden Ensamstående föräldrar.