• Baby Doll

Hur får vi bort nattblöjan?

Hej!
    Har en tjej som precis fyllt 3 år som är väldigt duktig på att vara utan blöja på dagarna, kissar på toaletten osv.
    När är det dags att sluta med nattblöjan?
    Hur ska jag göra?
    Hon har fortfarande en del kiss i blöjan när hon vaknar på morgonen.

www.mybabydolls.blogg.se

4 barn på 2 år, kom och kika in hos oss!
  • Svar på tråden Hur får vi bort nattblöjan?
  • Luullis

Ta bort den bara. Testa!
    Ta upp henne för att kissa innan ni går och lägger er om du tror att hon inte klarar hela natten. Undvik dricka innan sovdags, och låt henne kissa innan hon går och lägger sig.

• eliten

Om blöjan är torr på morgonen är det dags att ta bort den för då behövs den ju ej. Man kan ju försöka sluta innan om man vill men min 2,5åring är helt blöjfri under dagarna men kissar fortfarande på nätterna så jag känner inte att det är någon brådska att ta bort nattblöjan.

• avlac

Är blöjan våt när hon vaknar eller kissar hon i den efter hon vaknat? Har du koll på det?
    Min äldsta var alltid våt på morgonen men när han varit torr på dagen i två veckor så ville han inte längre ha blöja på natten och vi testade. Han höll sig, och har kanske haft tre missöden nattetid de senaste två åren.. Det visade sig att eftersom han hade blöjan så brydde han sig inte om att gå på toa/pottan utan kissade glatt i blöjan. 

Testa och lägg plastad frotte i sängen!
    Lycka till!  

Svar på tråden Hur får vi bort nattblöjan?