• FiaG

Resa till Nya Zeeland

Hej

Jag och familjen planerar att åka till Nya Zeeland för en månad om 18 mån, dvs i början av 2013. Nu behöver jag alla råd och tips inför och under resan ni kan dela med er.

Vad att packa i handbagage & bagage, vad som kan lämnas hemma, saker att tänka på, vart hittra man billigast flygresor mm mm.

Vi kommer på hos en familj som vi lärt känna efter varit värdfamilj till deras son.

• Svar på tråden Resa till Nya Zeeland
  • fohader

Det är ganska långt kvar dock men dom gångerna jag har rest till nya Zeeland så har kläder vart det viktigaste. Man behöver nog ta sig en dusch då resan kan bli lång. Även stödstrumpor kan vaa bra då man sitter i en stol i så många timmar. Något för underhålla sig själv kan va bra också men som sagt kläder är det viktigaste. Hoppas ni får en trevlig resa

• principessan

Kolla vad det är för väder när ni åker det var vår när vi var där typ 15grader inte speciellt varmt. Vilket var i januari. Hur gamla är ni i familjen? Kolla priser nu året innan så får får ni ju ett hum om när och med vilka ni ska åka.

• Machapuchare

Hur går det med planerna, TS?
    Har också funderingar på NZ resa om ett par år och tar gärna del av dina eventuella idéer och erfarenheter.

Svar på tråden Resa till Nya Zeeland