Hur länge gav ni ersättning?
Ja som rubriken lyder, hur länge gav ni era barn ersättning?
Ja som rubriken lyder, hur länge gav ni era barn ersättning?
Till åtta månader ungefär.
Slutade helt när Hedda var närmare 2 år.
Första barnet fick ersättning till 8-9 månaders ålder och andra barnet till drygt 1 års ålder.
Hon var över året när vi slutade ge. Jag minns dock inte exakt ålder.
Min dotter är lite över 13 månader och går fortfarande ersättning, hon gillar inte välling lika mycket sin sin syster.
Vi har inga planer på att sluta med ersättningen nu, hon har ersättningen som välling :)
Två år ungefär. En mugg till frukosten hängde med rätt länge.
På sin niomånadersdag fick sonen välling för första gången och det var också då vi slutade med ersättning. Då åt han två riktiga mål mat per dag, frukt/macka/yoghurt till mellanmål och gröt till frukost och eftersom inte ersättningen mättade nog inför natten så fick det bli välling. Om han hade ätit ersättning fler gånger under dagen hade vi nog fortsatt längre.
Vår dotter är 15 månader och får fortfarande ersättning ibland, hon gillar inte vanlig mjölk så hon brukar få lite att dricka till gröten på morgonen! Om hon vaknar på natten och inte somnar om får hon också en flaska, hon slutade äta på natten vid 3 månader men sista månaderna vill hon då och då ha något på natten så jag är glad att vi inte slutat med ersättningen ännu för hon somnar alltid om efter en flaska!