• Anonym

Hur ramlar folk av cykeln?

Kanske en märklig fråga, men när man träffar någon som brytit armen eller benet och man frågar vad som har hänt så får man ofta höra att dem ramlade med cykeln, men hur fan lyckas dem? Vad gör dem när dem cyklar eftersom de ramlar? Jag blir så fundersam.. 

Jag menar alltså inget illa! Jag blir bara så nyfiken på hur det går till :-P 

• Svar på tråden Hur ramlar folk av cykeln?
  • Anonym (Meh)

Tråden är 13 år gammal. Varför inte starta en ny tråd istället för att svara på en fråga som är ett och ett halvt decennium gammal?

• Anonym (Halt)
    Anonym skrev 2011-07-14 17:01:28 följande:
    Hur ramlar folk av cykeln?

Kanske en märklig fråga, men när man träffar någon som brytit armen eller benet och man frågar vad som har hänt så får man ofta höra att dem ramlade med cykeln, men hur fan lyckas dem? Vad gör dem när dem cyklar eftersom de ramlar? Jag blir så fundersam.. 

Jag menar alltså inget illa! Jag blir bara så nyfiken på hur det går till :-P 

Är det halt väglag blir det lätt att man trillar...
  • Anonym (..........)

Jag undrar hur det går till när folk inte vet skillnad på De och Dem

• Anonym (Betty)

Min son ramlade. Det hade fallit av massa typ videtussar från träden och sen hade det regnat. Videtussarna blev snorhala så han bara slirade till och ramlade. 

Jag ramlade när jag skulle äta frukt med ena handen och med andra handen höll jag styret fast jag höll styret väldigt dåligt för jag försökte samtidigt hålla i en vante. Så när jag snabbt var tvungen att parera med styret (minns ej varför) så var det omöjligt. Cykeln föll pladask åt ena sidan och jag med.

• Anonym (Betty)

Tror många "värre" olyckor är folk som cyklar med skor som man spänner fast i pedalen, som man klickar i. Då är det svårare att ta emot sig. Vi andra kan ju ofta snabbt "fälla ut" benen och ta emot oss. 

• Anonym (Lättare)

Hur kommer det sig att folk inte lär sig skillnaden på "de" och "dem"?

Angående att ramla, så är oförutsedd ojämn mark en anledning.

• Anonym (J)
    Anonym (Meh) skrev 2024-11-25 14:04:51 följande:

Tråden är 13 år gammal. Varför inte starta en ny tråd istället för att svara på en fråga som är ett och ett halvt decennium gammal?

Vad spelar det för roll?
  • felix le chat
    Anonym (Meh) skrev 2024-11-25 14:04:51 följande:

13 år och ingen har lyckats med konststycket att berätta att alla som faller
    från cykel gör det pga gravitationen. Newton. 1680-talet
  • Anonym (L)

Jag åkte rakt in i en trottoarkant, jag såg den inte pga mörkt och hade inga lysen, dumt nog. Har alltid lysen efter det. Jag trodde att det var slät asfalt just där men det var det inte så jag flög över styret och bröt armen på 2 ställen. Var inte onykter. 

• Anonym (Meh)
    felix le chat skrev 2024-11-26 12:17:23 följande:
    13 år och ingen har lyckats med konststycket att berätta att alla som faller
    från cykel gör det pga gravitationen. Newton. 1680-talet
    Ja, eller pga Newtons tre lagar...
  • Anonym (J)

Hur ser ni för övrigt att tråden är 13 år gammal? På min stor det bara "äldre"

• Anonym (Dubbad)

Jag gjorde en praktvurpa, från stillastående, när jag tappade greppet om trafikljusstolpen jag höll fast mig i. Jag välte åt sidan, landade på låret och rullade bak på rygg med både armar och ben rakt upp i vädret. Jag önskar att någon hade filmat, för det måste ha sett rätt kul ut.

En annan gång hade jag cyklat flera km på blöt asfalt när vätan plötsligt övergick i såphal svartis. Det var inte skönt... Numer kör jag med dubbdäck även när meteorologerna utlovat 4-5 plusgrader.

• Anonym (Dubbad)
    Anonym (J) skrev 2024-11-27 11:05:06 följande:

Hur ser ni för övrigt att tråden är 13 år gammal? På min stor det bara "äldre"

Man kan se årtal i citaten.
Svar på tråden Hur ramlar folk av cykeln?