• Mindis

Mitt Hjärta skriker!!!!!

Det började förra året i mars, jag och min sambo bråkade nästan jämt. Vid påsk så bestämmde jag mig för att det var dax för mig att gå vidare hur mycket jag än älskar honom. Han var ute nästintill jämt och festade och satte sina kompisar före familjen (Ja vi har ett barn tillsammans och han har ett sen tidigare förhållande)det slutade med att jag flyttade hem till en vän under tiden jag letade lägenhet för han fick samtal från tjejer på nätterna och han var jätte gullig mot dem sånt som han inte visade mig så jag jag bestämde att jag kunde inte vara kvar och må dåligt. Det gick en eller två dagar så skulle jag hit och låna telefonen för jag hade fått jobb och hade ingen egen telefon så jag gick hit. Knackade på dörren som var låst och han kommer och öppnar. I hallen står det ett par skor som jag inte känner igen, han går upp och stänger sovrumsdörren och jag undrar ju självklart vem som är där. Hittar där en gemensam bekant (Tjej) sittandes på sängkanten, hennes smink var i badrummet, hennes micro på bänken iköket och hennes kläder i garderoben på min gamla plats. Det gjorde sååå ont att jag bara ville skrika Gråter trodde ju faktiskt att jag var mer värd än så. En annan dag så behövde jag få några papper påskrivna så jag kollade om det var okej att jag kom över och det var inga problem. När jag kommer dit så kommer hon ut ur badrummet i bara en handduk.
    Det slutar med att jag får mig en egen lägenhet, kontakt med en läkare och ett jobb som tyvärr inte ger tillräckligt med pengar för att klara sig men ändå, jag började stå på egna ben. Självklart mådde jag riktigt dåligt och tårarna var med mig varje dag. Han börjar ringa till mig efter någon vecka fast hon var där. Han ville att allt skulle bli bra igen och jag föll ju självklart för guld och gröna skogar snacket och säger upp min lägenhet och flyttar tillbaks Skäms. Ibörjan var han jätte gullig och det kändes som om det var vi för alltid men det senaste ca6-7 månaderna har han varit fruktansvärd, han är elak och nervärderande, han började skärma av mig från vänner och familj, jag måste tänka mig för vad jag säger och gör så att han inte blir arg. Han hotar mig med både det ena och det andra, han har svårt att visa känslor om det inte är sex han vill åt för då är han som om han skulle ha käkat 10 smörpaket och drickandet gör mig galen. Det är så mycket mer men jag känner att jag inte orkar dra allt. Nu för någon dag sen kände jag att nu har jag fått nog av att bli trampad  på så jag sa att jag vill gå isär, nu har vi knappt pratat med varann de här dagarna och det känns som om jag håller på att gå isönder, jag är så kluven jag vill vara med honom eller rättare sagt den personen som jag träffade för 9 år sen men jag orkar inte leva så här. Ibland känner jag bara att jag vill att han ska hålla om mig så är allt bra igen. Jag vet inte vad jag ska göra vet inte om jag orkar gå igenom samma sak en gång till och vet inte om jag vill lämna honom . Snälla jag behöver råd innan jag bara är en riktigt trasig själ. Gråter

• Svar på tråden Mitt Hjärta skriker!!!!!
  • Gerd parterapeuten

Hej!

Du beskriver att din sambo har olika sidor i sin personlighet. Jag tror att du måste inse att han har väldigt negativa sidor som gör dig mycket illa. Det är något som han själv måste ta itu med och ingenting som du kan påverka. Man kan inte förändra en annan person. Jag undrar om han visar dig någon verklig medkänsla och empati som finns med hela tiden, om han verkligen förstår hur mycket han har sårat dig. Om han inte gör det på allvar och på djupet skall du nog inte hoppas så mycket på er relation. Att han är elak och nedvärderande och avskärmar dig från vänner och familj är verkligen dåliga tecken. Du skulle behöva en mycket mer stabil och trygg relation  utan dessa svängningar. Det är viktigt att du inte låter dig nöja med för lite.
    Hälsningar
    Gerd  

Svar på tråden Mitt Hjärta skriker!!!!!