• Annaliz

hudbristningar på mage efter förlossning

Har fått hur mycket hudbristningar som helst under mina sista graviditetsveckor och jag antar att det mestadels är hormonellt. Hade inga alls tidigare och var så överlycklig, men tji fick jag. Sitter och undrar nu hur det kan komma att se ut efteråt, med lite smått ångest. Låter ganska ytligt kanske, men jag är helt enkelt en person som är mån om mitt yttre. Jag tror inte jag kommer vara så brydd precis efter förlossningen, men något år efter hade man väl hoppats på att kunna återgå till den mage man hade innan graviditeten. Dock med hudbristningar, för det kommer jag inte undan såvida jag inte opererar, men det står inte som prio på listan just nu.

Finns det någon chans att dom bleknar och inte syns lika mycket? Är det någon som törs lägga ut någon bild?

• Svar på tråden hudbristningar på mage efter förlossning
  • YonnaLi

Jag fick mina bristningar efter förlossningen, tråkigt nog. De syntes väl ganska tydligt ett tag, men började blekna och nu ser man dem bara om man vet att de är där. Bleknar gör de väl i princip alltid, mer eller mindre. 

• Momalicious

Mina blev aldrig speciellt synliga. De har alltid varit lite silverfärgade, dvs väldigt ljusa.

• Annaliz

Okej. Mina är typ silverfärgade just nu, hoppas dom inte blir lila då när jag går ihop Flört

• La Lola

Jag hade illröda efter graviditeten med Alma men de är silverstrimmor idag bara.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Momalicious

De blir ju ljusare, iaf på mig, när inte huden på magen är så spänd längre. Nu är man ju visserligen lite skrynklig istället ;)

• Annaliz

Ja jag antar att det är vanligare än man tror, det kändes där en kväll som om man var ensam om det. Det värsta för mig är ju att jag har fått hur mycket som helst på framsida mage... på något sätt hade det känts lättare att leva med om det befann sig på sidorna eller överallt annars, men men

• Momalicious

Jag fick dom i v 11, så det var helt klart hormonellt. Hann liksom aldrig hoppas att de inte skulle komma. Man vänjer sig faktiskt, tro det eller ej.

• Lavish

Det är samma här, mesta bristningarna kom efter att ungen var ute. Jag har bristningar sen tonåren och de har ju bleknat och jag har vant mig vid dem. De syns ju inte på lite håll längre men huden blir aldrig lika slät som den varit.

Vad gäller gravidmagen så har jag satsat på att sola den rejält nu. Ser mycket bättre ut! Bristningarna är såklart fortfarande lilaröda, men syns mycket mindre på en brunbränd mage än de gjorde på en kritvit. Så det är ett tips som kan få dig lite gladare om du inte redan gjort det.

Svar på tråden hudbristningar på mage efter förlossning