• vanesa

Bästa affärsidén

Snälla ge mig ditt bästa affärsidé, om jag skulle lyckas genomföra den lovar att du kommer att belönas.Vill så gärna göra någonting annat men känner mig helt tom på idéer.

• Svar på tråden Bästa affärsidén
  • vanesa

Glömde skriva, har en summa på ca 200.000 kr som jag kan starta med.

• Lenora

Färsk, ekologisk, bra lagad barnmat att köpa i svenska affärer utan några tillsatser som bara behövs värmas på.

• Ponderosa

Har ett nystartat företag men har fler affärsidéer. Här har du två stycken:

1. Gott korvbröd! I USA smakar korvbröden som Frisco-hamburgerbröden från Max. (Man kan köpa det på ICA också)
    Det kan inte va så svårt att göra samma sak fast avlånga bröd istället för runda?
    Tror det är majs i smeten som gör att dom blir mjuka och känns dagsfärska hur länge som helst.

2. Skulle vilja ha en affär helt för storvuxna tjejer. Både med kläder och acessoarer.
    Snygga, ungdomliga kläder i stora storlekar. Det som finns idag är tantigt, svindyrt eller tråkigt. Eller bara illasittande eftersom kläderna designats i strl small men bara förstorats upp utan en tanke på passform.
    Det känns som att ingen har tänkt på hur kvinnorna ser ut som ska använda grejerna.

Letade klänning till ett bröllop och det fanns inte nån i de vanliga affärerna, H&M, KappAhl osv. Bokstavligt talat. Det fanns inte en halvtaskig klänning ens!

Det finns inte stort utbud av bh-storlekar, utan alla stora tjejer förväntas ha lika stor byst.
    Det finns inte skärp som passar. Vilket är väldigt konstigt eftersom stora tjejer har större behov av skärp än tjejer med geting-midja.
    Det finns inte stora badlakan som räcker till.
    Breda galgar! Större kläder = större urringning = kläderna åker av galgen hela tiden.

• Alle

Varför ska jag ge dig min bästa affärsidé - den som jag tänker bli rik på Guld i mun

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
Svar på tråden Bästa affärsidén