• Kegge

Liberos nya tunna blöjor dåliga...

Finns säkert någon sånhär tråd redan men....

Liberos tunna blöjor dåliga...

Har ni oxå märkt att de nya tunna libero blöjorna läcker?
    Har en son på 4år han använde de "tjockare" blöjorna och det hände en olycka på 3år, dottern är 2 år och sen de tunnare blöjorna har det hänt 4 olyckar varav en inatt då hon var blöt på ryggen men blöjan var nästen torr...
    Varför väljer man att byta något som fungerar?
    Lyssnar de på dom som tycker dessa blöjor är snyggare och coolare och barnen ser bättre ut i de kläder de har på sig? (Läste någonstanns att någon tyckte de var snyggare därför bättre)
    Tror inte barnen klagat på blöjorna då de varit torra iallafall.
    Har aldrig haft problem med de förra blöjorna och barnen har kunnat röra sig och vad gör det om det syns att barnen har blöja är det något konstigt?
    Näää...byt tillbaka jag vill inte byta sängkläder fler nätter och tvätta sönder kläderna bara för en ny design som passar vissa bara...
    Vad tycker ni? Snygghet eller funktion?

Son 070630 & Dotter 090710!
  • Svar på tråden Liberos nya tunna blöjor dåliga...
  • Camilla D

Hatar Liberos nya blöjor!
    Har 4 barn och har således haft blöjbarn i 10 år (några pauser imellan dom förstås) alla barn har haft Libero och har alltid varit supernöjd med dom!
    Till nu...köpte storlek 5, som sonen haft ett tag, men jäklar vad dom läckte! Fick packa 2 par extra byxor och body varneda gågn man skulle ut, så skötväskan var full som aldrig förr. Minst ett par byxor om dagen blev det kiss på!
    Mailade Libero och klagade, fick som kompensation 2 värdecheckar á 50 kr (som inte kunde användas ihop) de skrev att jag skulle kompenseras för mina utgifter Förvånad (genom att tvingas köpa 2 paket skitblöjor till då? Mer ett straff en kompensation!)

Tycker alla som har problem med dom skall maila och klaga, ju fler som gör det desto större chans de går tillbaka till de gamla!

• Fidelia

Har oxå haft läckage några gånger nattetid med liberos nr 4.
    Dottern ligger antingen på rygg eller sida, och antar att de läcker när hon ligger på sidan, då oftast hon vart blöt på sidan av ryggen.

Kisset rinner väl över magen och ut på sidan... där det inte finns ngn uppsugande del...

När hon va liten gillade jag mest pampers... men haft libero sen en tid tillbaka...
    Funderar på o köpa o testa ngt annat märke.

Kan ngn rekommendera ngt?? 

• Kegge

Tunnare blöjor över sommaren men här har det då aldrig varit ett problem med värmeutslag eller så.

Hihi har en tanke bara undrar om alla barnkläder måste sys om nu då många kläder är gjorda för stora blöjrumpor eller? Ack ve vad har Libero startat för trend!

• Kegge
    Vi mailade libero igår: Hej! Vill förmedla min åsikt om de nya blöjorna "slimfit" som ersatt comfortfit. Vi har använt libero blöjor i 4 år till vår son först och nu till vår dotter. Men sedan comfortfit försvunnit har de nya blöjorna läckt ett flertal gånger, kommit upp längs med ryggen eller sidorna mellan benen utan att det egentligen varit så mycket kiss i blöjan. Det hände aldrig med den andra blöjan då det ibland läckte men enbart för att vi inte bytt i tid. Är mycket missnöjd och om comfort-fit inte kommer tillbaka så måste vi tyvärr försöka hitta ett annat märke som passar för vår dotter.

Svar från Libero: Hej och tack för ditt mail.

Tråkigt att du upplever blöjan som sämre. Tanken med alla förändringar vi gör på våra blöjor är att de skall förbättra blöjan och dess funktioner. Det görs alltid noggranna konsumenttester och de flesta av oss som arbetar med Libero är själva föräldrar.

Hur gammalt är ditt barn  och vilken storlek använder du?
    Tacksam om  du återkommer om detta.

Med vänlig hälsning

Libero Konsumentkontakt
    Linda

Skickade svar men inte fått svar på det än!
  • dec2010

Vi har en pojk i storlek 5. Och har inte upplevt att de läckt. Snarare tvärtom. Men däremot har jag tyckt att de luktat mer om de tunna blöjorna. Så nu har vi gått över till up and go istället och dem luktar mycket mindre. :) (förutom när de är fulla med skit. För då luktar ingen blöja särskilt trevligt.. :P )

• Pumpkin

Det är ju dock inte Libero som startat någon trend, Pampers är ju typ ännu tunnare...

• Super blondinen
    För er som vill ha tag i gamla libero den tjockare modellen så har 3lådor comfort fit nr5 för 200kr lådan.
  • älskarlivet81
    Kegge skrev 2011-07-16 22:12:45 följande:
    Oki nu har jag köpt strl 4 istället för 5 som hon haft i de gamla tjockblöjorna och de sitter nog ganska bra men bara hunnit testa en blöja och tjoflöjt vad tunna de är men den höll men luktade mer kiss och de känns fuktiga utanpå.
    Nu har hon en nr 5 när hon sover hade några tjockblöjor kvar men ska bli intressant hur nr 4 funkar läcker eller inte! Hoppas det funkar!

Ni som är nöjda har ni pojkar eller flickor?
    Tänkte bara på då gumman läckt i ryggen och mer bak då tjejer kissar neråt och lite bakåt och killar framåt och neråt, på natten beror det ju på hur de sover men gummans blöja är mest fylld bak så antar hon sover mest på rygg.
    Men tänkte om dom passar bättre på pojkar?

Och vi använder up&go på dagarna mest då hon inte gillar blöjbyten sen på nätterna kör vi vanliga blöjor. Med sonen gjorde vi samma sak då de vanliga blöjorna sitter bättre och klarade mer kiss tyckte vi.

Så imorgon ska vi köra bara vanliga blöjor nr 4 så får vi se hur det går! Testing testing.
    Jag har en flicka och tycker att de nya Libero-blöjorna är kanon!
  • Tokstolla

Vi tycker också att de nya tunna är värdelösa  

Var inne på en netto häromdagen och såg att dom hade comfort fit stlk 5... gissa om jag köpte på mig en drös  

På natten har vi börjat med comfort fit stlk 6 Dessa är för stora på dagtid men nattetid när han inte hejar och stojar fungerar dom jättebra.  

Men vi har faktiskt problem för jag vet inte riktigt hur vi ska lösa problemet när comfort fit 5:orna hemma tar slut då vi provat de flesta blöjorna efter att Libero fick för sig att byta  

• Monica82

Tycker inte alls om de nya blöjjan iom det läcker och blir ett jätte häng så fort dottern kissat, vilket knappast gör det enklare att röra sig ;) Saknar den gamla varianten men har den försvunnit ur sortimentet? Har både pojke och flicka och det sker flest olyckor för pojken på 6 månader.

• Rosa socka

Okej, nu kör jag utan det där tecknet.. Tack Gurkan! :D

Vi använder bara byxblöjan från Libero och vi bytte upp från storlek 4 nån månad före blöjorna blev tunnare, vi måste verkligen se till att blöjan sitter rätt för annars läcker den.
    På nätterna läcker det om han kissar när han ligger på sidan gissar jag för det är på sidorna det är blött när det har läckt.

Vi testade Pampers byxblöja men den var verkligen dålig så vi kommer fortsätta med Libero då den funkar jättebra annars!

(Vi har även en halvårsbebis som också har Libero men hon har bara storlek 2 än och de blöjorna har inte ändrats)

Svar på tråden Liberos nya tunna blöjor dåliga...