• blomman03

Ska man fortsätta?

Hej,

Vi har varit ihop i 9 år förlovade sen 2003, har 2 pojkar i åldrarna 3 och 5 år.
    3 månader tillbaka vägrar min sambo att ha samlag med mig, hon säger att hon inte känner dom rätta känslorna längre, då undrar jag hur hon kan ge mig oralsex och vara riktigt kåt för 1 vecka sen tillbaka?   Hur fan funkar detta?? Svar fortast möjligt, TACK!!

• Svar på tråden Ska man fortsätta?
  • Gerd parterapeuten

Hej!

Det är svårt att svara på för det finns inget enkelt svar som gäller för alla. För det första, din sambo säger att hon inte känner de rätta känslorna längre. När känslor försvinner beror det nästan alltid på någonting i relationen. Ni kanske har bråkat, hon kanske har saknat stöd och hjälp eller något helt annat. Du måste fråga henne om vad det handlar om. Det är aldrig svart eller vitt. Hon kanske har vissa känslor kvar, det kan gå upp och ner. Det är klart att hon kan vara kåt även om känslorna inte är på topp. Ibland fokuserar man väldigt mycket på sex och glömmer att en relation är så mycket mer än så. Jag föreslår att ni pratar med varandra om hur ni känner det i er relation och att ni verkligen lyssnar och inte blir snabbt irriterade. Då kanske ni tillsammans kan hitta lösningar. Annars kan ni söka hjälp på familjerådgivningen. Det är vanliga problem du beskriver.
    Hälsningar
    Gerd   

Svar på tråden Ska man fortsätta?