hur ofta/länge ska barnet (3 mån) ligga på mage för träning av nacken?
min lilla dotter vill inte ligga på magen under dagen, det blir ca 5 min 2 gånger per dag. hur ska jag göra?
min lilla dotter vill inte ligga på magen under dagen, det blir ca 5 min 2 gånger per dag. hur ska jag göra?
Tycker det låter helt normalt.
mer än vad min lillkile ligger på mage han avskyr det blir jätte arg, det kommer tidsnog ändå
Min tjej (2,5 mån) kan ligga ganska länge (15 min åt gången, flera gånger om dagen) om hon har något roligt att titta på. Jag brukar leka lite med henne när hon ligger så, hålla en leksak eller något annat roligt framför henne och föra fram och tillbaks - hon brukar följa det med blicken. En kväll kollade hon i en kvart på en Nivea-burk som min sambo rullade fram och tillbaks!
Vi har en djup soffa så jag brukar lägga henne på mage med huvudet mot kanten och sitta på golvet framför och prata med henne.
Min 3-månaders ligger kanske 5-10 min 4-5 gånger om dagen. Han gillar mycket bättre att ligga på rygg och pilla på sakerna i sitt gym. BVC rekommenderar ju att dom leker så mycket som möjligt på mage men vad ska man göra om dom inte vill? Vi fick en folder på BVC sist eftersom han har lite platt bakhuvud. Där var tips på "magliggandeövningar", tex att man kan lägga en kudde under så att dom kommer upp lite, ligga med magen mot dina smalben och du drar upp knäna, ligga på mage i knät.
okej, då behöver jag inte nojja så mycket tack för era svar!