• Sugen på sladdis

Skulle du göra abort om barnet du bär på har Downs syndrom?

Skulle vara intressant att se hur ni resonerar just när det gäller ds.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-27 10:04
    Innan jag startade tråden var den tänkt för de som var gravida just nu. Då jag är nybörjare på just omröstningar fick jag inte alls fram det i frågan =). Det blev intressant i alla fall.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du göra abort om barnet du bär på har Downs syndrom?
  • rednose
    Caaarroo skrev 2011-08-02 21:20:51 följande:
    Svarar starkt nej på den frågan! Ett barn med Downs är väl det mest underbara som finns! Jag har inga barn än, min kommer i slutet på november. Jag valde bort KUB så jag vet inget om chanser hit eller dit heller. Jag tycker det känns mycket mycket värre och en bättre anledning att göra det om barnet inte skulle vara livsdugligt. Inte kunna äta själv, inte kunna dricka, inte andas själv, aldrig kunna gå! Att man som förälder inte ska kunna se att ens barn visar glädje eller sorg! Med Downs funkar ju det mesta som vanligt! Om inte barnet drabbas av dom tråkiga hjärtfel som gärna följer med Downs! :(
    det mest underbara som finns?
  • Caaarroo

Ett barn över huvudtaget är väl det underbaraste som finns jag var lite snabb i orden där. Och jag skulle tycka att min barn var det underbaraste som finns även om det bär på Downs! Sen tycker jag att barn med Downs är väldigt charmiga och underbara över lag då jag har två vänner som har barn med Downs.

• rednose
    Caaarroo skrev 2011-08-02 21:29:49 följande:
    Ett barn över huvudtaget är väl det underbaraste som finns jag var lite snabb i orden där. Och jag skulle tycka att min barn var det underbaraste som finns även om det bär på Downs! Sen tycker jag att barn med Downs är väldigt charmiga och underbara över lag då jag har två vänner som har barn med Downs.