• tjockisen86

Är ÄL-testet positivt?..När sker då ÄL?

Är inne på min tredje kur med pergotime.
    Första kuren var en enkeldos, funkade inte.
    Andra å nu tredje gången har jag fått trippel-dos.
    Förra månaden fick jag troligtvis ägglossning, men missade
    den med ÄL-test..jag fick sen nämligen en spontan mens..vilket händer väldigt sällan.
    Nu idag tog jag ett ÄL-test, jag är på dag 18 tror jag.
    Jag tycker att testet är positivt, eller?
    När sker isåfall ägglossning?

Jag har hört nånstans att när väl PCO-patienter får en ägglossning så är chansen större än vanligt att man blir gravid. Stämmer det?

• Svar på tråden Är ÄL-testet positivt?..När sker då ÄL?
  • lindaothomas

deffinitivt ett positivt äl test skulle ja säga.. de brukar väl vara mellan 12-24 timmar va..
    ha sec ett par gånger så är ni förhoppningsvis säkra ;)
    håller tummarna för din skull :) kram

• No Ka Oi

Jag har gjort IVF på Fertilitetscentrum (Carlanderska) och dom räknar att ägglossning sker dagen efter man har fått positivt på Äl-testet.

• tjockisen86

Så skumt...nu vid nästa kissning..typ 2,5 timma senare så blev det inte alls positivt?..Hur kommer det sig?
    Är det för att det gått för kort tid mellan kissningarna?..Eller ska jag helt enkelt tolka det som att jg inte alls har ÄL på G?..

• tjockisen86
    lindaothomas skrev 2011-07-17 17:08:47 följande:
    deffinitivt ett positivt äl test skulle ja säga.. de brukar väl vara mellan 12-24 timmar va..
    ha sec ett par gånger så är ni förhoppningsvis säkra ;)
    håller tummarna för din skull :) kram
    Ok. Tack. *hoppas hoppas*
  • Ronjaa
    tjockisen86 skrev 2011-07-17 17:45:52 följande:
    Så skumt...nu vid nästa kissning..typ 2,5 timma senare så blev det inte alls positivt?..Hur kommer det sig?
    Är det för att det gått för kort tid mellan kissningarna?..Eller ska jag helt enkelt tolka det som att jg inte alls har ÄL på G?..
    kan de inte vara så att du redan haft ÄL?
    alltså av dom där 12-48 timmarna, så testa du precis i slutet så nu är de inte positivt längre?
    bara en tanke.. lycka till!
Svar på tråden Är ÄL-testet positivt?..När sker då ÄL?