• Familia

Först positivt och sedan negativt graviditetstest

Jag har BIM idag men började testa med Clearblue graviditetstest för fyra dagar sedan.
    Jag har gjort 3 tester, alla på morgonurin och de har alla visat ett svagt plus. Strecket var ganska smalt och inte så tjockt som kontrollstrecket, men det var blått i färgen.
    Imorse hade jag alltså ett svagt plus och testade sedan med Clearblue digital på eftermiddagen och det var negativt.
    Nu ikväll har jag testat med både Clearblue och Preg och båda var negativa.
    Jag fattar ingenting...
    Borde inte det positiva strecket ha blivit starkare efter 4 dagar?   

• Svar på tråden Först positivt och sedan negativt graviditetstest
  • Familia

Jag gjorde ett digitalt test som var negativt. :(
    Vet inte om det är för tidigt ännu?  

• MLT
    Familia skrev 2011-07-19 21:39:39 följande:

Igår eller idag. Svårt att veta exakt när ägglossningen var.

Hur smala var dina streck på de positiva strecken? Om det bara var hårstråtunt så har jag också fått så flera gånger utan att jag var gravid, tyvärr verkar det vara vanligt. Ring till Clearblue och berätta så får du nya test i brevlådan! Jag missade att strecken varit smala, trodde du fått svaga plus på morgonen och neg på eftermiddagen.

Så länge du inte fått mesnen finns det ju hopp!
  • Familia

Jo, det var smala streck. :(
    OK, ska kontakta dem och berätta om det. Nya test är ju aldrig fel. :)
    Hoppas gör jag ju fortfarande iallafall!  

• Familia

Testet från testlagret visade negativt. :(
    Verkar som att det nog var spökstreck iallafall...
    Men ingen mens ännu.
    Får väl se när den kan tänkas komma...   

• Familia

Ringde till Clearblue och de skickar nya digitala.
    Lite plåster på såren iallfall. 

• Saga09

Precis detta hände mig :( Ingen mens på BIM - svagt positivt på morgonen i fredags med Preg testet - negativt med cb digitalt igår eftetmiddag men fortfarande ingen mens :( hur kan det skilja så?

• ifshe

Jag fick också "spökplusset" på CB häromdagen! j***a skit! blir så trött, är i BIM +2 har mått lite diffust illa, konstig huvudvärk, yrsel!! 

• liamsmammma

har de lika dant gjorde ett test på kvällen för 1 vecka sen de va posetivt om inte jag sett fel men dom andra 4 testen e negativa gyn såg heller inte nått men dom sa att man inte kan se de när d e för tidigt o ha man sen ägglossning kan de ta ett taf innan man ser de på testerna... hel skumtFörvånad

• mucklas

Glöm inte att det är skillnad på morgon- och eftermiddags- eller kvällsurin :)

• liamsmammma

jag gjorde mitt på kvällen o detta andra strecket om jag inte ser fel alltså kom efter 1 minut kan jag ha fel?? kan de va för tidigt så df mina andra varit negativa?

• Anonym 36 år

Hej. Jag fick ett tydligt positivt graviditetstest i går på kvällen. Oregelbunden mens, så ingen aning om BIM. Inga som helst graviditetssymptom än så ville ta ett test till i morse för säkerhetsskull. Detta var negativt. Då sökte jag runt på nätet och hittade liksom inte riktigt att det var exakt så för folk. De hade fått spökstreck. Men mitt var supertydligt. Folk svarade om att det kunde vara missfall och så. Men ingen svarade på hur det sen gick, kändes.. Tänkte att jag skulle testa på ett mittpådagenurin som det som var positivt dagen innan ist för morgonurin. Även om morgon ska vara bättre. När jag kom hem i dag och tog testet så kom sen lite blod i toaletten. Känns inget. Och hade jag aldrig tagit det där testet så hade jag aldrig anat en graviditet. Känns som mensen är i gång. Om den blir värre än vanligt kommer jag ju veta varför. Men än så länge ingenting. Att en såå tidig graviditet stöts ut får man ändå se är bättre än att ägget inte befruktats alls.. :) 

• Anonym 36 år hej

Vill tillägga att det var som en vanlig mens förutom att den var betydligt rikligare. Brukar inte behöva byta Normal tampong oftare än jag väljer själv. Den brukar inte bli full. Nu köpte jag tom plus-size och fick vid en natt gå upp på natten och byta tampong. Det har aldrig hänt. Kan inte säga att det gjorde ondare än normalt. Kan ha en del mensvärk som lindras av att jag är i rörelse.. Nu har jag nästa BIM om några dagar (som min menscykel ändå verkar ligga på mellan 35-38 dagar, ibland hoppar den över och ibland kommer den tidigare..) Får se om det blivit något denna ÄL :D

Svar på tråden Först positivt och sedan negativt graviditetstest