är era barn döpta
alla mina barn är döpta o de för att de är en fin tradition.
hur är de med era barn
alla mina barn är döpta o de för att de är en fin tradition.
hur är de med era barn
Ja, båda barnen är döpta men inte p g a tradition.
Nej våra barn är inte döpta. Både maken och jag tillhör en annan religion så det skulle kännas märkligt och förljuget att stå och säga att vi vill att våra barn uppfostras i kristen tro och överlämnas till Jesus. Dessutom ogillar jag blotta tanken på att en liten bebis skulle behöva "renas från synd", jag finner det faktiskt direkt provocerande.
Våra barn får välja religion själva (eller inte alls) när de blir gamla nog. De är alltså inte "döpta" in i vår religion heller.
Vår son är döpt. Mest för att det är en fin tradition.
Nej det är han inte.
Anser att han får välja medlemskap i div. saker själv när han kan ta det beslutet (har själv gått ur kyrkan)
Ang. att få hit släkten osv så höll vi en namngivning istället, mycket uppskattat och mycket trevligt.
Nej, varken jag eller pappan är kristna.
Ja våran son är döpt, tycker det är en fin tradition och ett bra sätt att få alla att träffas och fira den lilla=)
Jag har inga barn men den diskussionen har jag redan vunnit i vår familj! Vi ska inte döpa mitt barn.Jag känner att det är falsk att stå i kyrkan och säga att jag ska uppfostra mitt barn religiöst när jag inte ha några som helst planer att göra det... Är det festen man vill ha kan man ha en välkommen till världen fest!
nej vi är inte medlemmar i någon kyrka. däremot har vi haft namngivningsceremonier :)
Ja dom är döpta, mest för att det är ett bra sätt att samla hela tjocka släkten som är utspridda över hela sverige
Nej. Det är mer än en tradition för oss och vill att de väljer religion själva.
Nej, och det är inte jag heller, så det är ingen tradition.