• 80Lina

är era barn döpta

alla mina barn är döpta o de  för att de är en fin tradition.

hur är de med era barn

• Svar på tråden är era barn döpta
  • Kazeer

Ja, båda barnen är döpta men inte p g a tradition.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Perika

Nej våra barn är inte döpta. Både maken och jag tillhör en annan religion så det skulle kännas märkligt och förljuget att stå och säga att vi vill att våra barn uppfostras i kristen tro och överlämnas till Jesus. Dessutom ogillar jag blotta tanken på att en liten bebis skulle behöva "renas från synd", jag finner det faktiskt direkt provocerande.

Våra barn får välja religion själva (eller inte alls) när de blir gamla nog. De är alltså inte "döpta" in i vår religion heller.

• AnkaVanka

Nej, varken jag eller pappan är kristna.

• Benjimom

Ja våran son är döpt, tycker det är en fin tradition och ett bra sätt att få alla att träffas och fira den lilla=)

• CML

Jag har inga barn men den diskussionen har jag redan vunnit i vår familj! Vi ska inte döpa mitt barn.Jag känner att det är falsk att stå i kyrkan och säga att jag ska uppfostra mitt barn religiöst när jag inte ha några som helst planer att göra det... Är det festen man vill ha kan man ha en välkommen till världen fest!

• anyXX

nej vi är inte medlemmar i någon kyrka. däremot har vi haft namngivningsceremonier :)

flicka 2008 & pojke 2010
  • cocos87

Ja dom är döpta, mest för att det är ett bra sätt att samla hela tjocka släkten som är utspridda över hela sverige

Nathalie 090607, Leo 101105
  • MalinEddie

Nej. Det är mer än en tradition för oss och vill att de väljer religion själva.

• gobbledigook

Nej, och det är inte jag heller, så det är ingen tradition.

Svar på tråden är era barn döpta