• Griffonmatte

Erfarenheter av ultraljudsbarnmorskorna?

Hej hopp!

Har ni varit hos Ultraljudsbarnmorskorna och gjort ul eller vul?
    I vilken vecka var ni, och om ni var där tidigt, när såg ni hjärtat slå? Solig

Funderar på att boka tid där, verkar så bra av det lilla som jag hört...
    Dock kostade det 600 kr för tidigt ultraljud, tror ni att man kan få remiss
    av min barnmorska att få komma dit och göra tidigt ul?
    Orolig för missfall nämligen, då jag haft det förut och behöver mer "koll"
    i denna graviditet än vad jag hade i förra... Glad
  • Svar på tråden Erfarenheter av ultraljudsbarnmorskorna?
  • Nina 566

600 kr är inte så mycket om man vill se sitt lilla pyre och stilla sin oro.

• Griffonmatte

Njae, jag får se pyret i alla fall, fast gratis på min mvc :) Har bara hört så himla gott om ul.barnmorskorna och skulle vilja ha dom på alla ultraljud, om det går att göra så. Även rul.

• Miss L

Hej! Har gjort tidigt UL, KUB och mitt RUL där. Gjorde det tidiga i vecka 9 och det va värt 600 kr! Då såg man lilla hjärtat slå. Jättetrevliga barnmorskor och jag bad sen min BM att få remiss dit för KUB och RUL och det är ju helt OK pga vårdvalet! Lycka till!

• Griffonmatte

Åh vad kul att höra!
    Kan hon inte skicka remiss dit för tidigt ul där, så betalar jag nog de 600 kronorna..Skrattande
    Men ber henne fixa remiss till kub:et där, det verkar vara en så mysig upplevelse där!

Hur gjorde du det tidiga UL? På magen eller vaginalt?

• Miss L

Ja det är supermysigt! Efter vecka 8-9 gör dom det på magen och det funkade på mig. Men hon förberedde mig på att om hon inte skulle se något så gör man vaginalt.

Jag har upplevt alla tre besöken att dom verkligen tar god tid på sig, ingen stress och man kunde ställa hur dumma frågor som helst! :)

Svar på tråden Erfarenheter av ultraljudsbarnmorskorna?