Stanna kvar eller lämna honom...
Vet inte vad jag ska göra...
Har varit tillsammans med min kille i 8 år nu. Vårt sexliv har aldrig funkat bra, det började med att han hade impotensproblem, psykologiskt relaterade vad jag fattar, för den fungerar när han onanerar själv. Vi sågs bara på helgerna första åren så då hade vi alltid sex. Det blev kort och ofta något av en besvikelse men vi gjorde det iallafall. Sen började jag få slidtorrhet och smärta pga att jag alltid fick stressa förbi förspelet för att hans inte skulle slakna innan vi hann ha samlag. Det blev en ond cirkel så till slut spände jag mig mer, fick slidkramp, blev ännu svårare för honom etc. Han snackade hos psykolog några ggr om sin impotens (han var deprimerad innan vi träffades, ej längre) men det hjälpte inte.
Vi har bott ihop i 4 år nu, senaste 2 åren har vi gjort det ca 2 ggr och det har inte känts skönt. Vi är som bästa vänner, har liknande humor, kramas, jag gillar hans doft att pussa honom, men attraheras ej längre av hans kropp och blir inte kåt när han rör vid mig. Han är väldigt hårig och det stör mig, särskilt håren på ryggen. Föredrar att krama honom med kläderna på, vilket känns knäppt att säga.
Samtidigt tror jag inte att han attraheras av min kropp så mkt heller, för det tycks ha blivit nån mental spärr, en koppling mellan hans impotens och mig. Därför märker jag hur han ligger och gnider sig mor madrassen och runkar när han tror jag sover, men när han tar i mig blir han aldrig kåt. Ibland väcker han mig och är kåt och vill ha sex, men då har han redan hetsat upp sig utan mig och vill bara "stoppa in den" vilket jag då nekar eftersom jag inte är redo.
När han tar på min kropp/petting etc så säger han bara "är det bra så?" etc. som om han bara gör mig en tjänst som ger honom noll njutnig och sen kan han börja tjata om ifall det räcker eller börja prata om något helt annat än sex mitt i alltihop vilket får mig så avtänd att jag vill lägga av på stört! Tog upp detta med honom, men tycks inte bli bättre, han säger dagligen hur mycket han älskar mig men jag vet inte om jag älskar honom tillbaka. Jag menar, jag tycker så mycket om honom som person, vi har kul ihop, han bryr sig alltid om mig etc. men det känns som om vi är mer bästisar än partners.
Har pratat med min kompis om våra problem och hon tycker att jag borde bryta med honom eftersom jag inte är lycklig och inte känner mig tillfredställd/attraherad av honom. Jag känner mig ofta tom inombords och olycklig, går långa promenader i ensamhet etc. Det går mycket upp och ner, vissa dagar tycker jag så mycket om honom och vill aldrig bryta och andra dagar känner jag mig fast och letar nästan nån ursäkt att komma ifrån honom genom att flytta iväg nån annanstans etc. Kompisen har sagt att jag kan bo hos henne ett tag om vi vill ta en paus, men till saken hör att vi även är förlovade. Om man tar en "paus" så bryts väl då förlovningen? Dessutom vet jag att han skulle bli helt knäckt av nåt sånt, och så bor vi ju ihop med vårt hem, alla våra saker, vet inte om jag skulle kunna fixa att bryta upp med allt vad det tillhör, har dessutom osäker ekonomi med olika jobb/frilans och han brukar hjälpa till ekonomiskt då jag har svackor.
Känner mig så osäker. Borde egentligen prata med någon utomstående men har inte råd med psykolog. Samtidigt vet jag inte om jag kanske kommer att ångra mig massor om jag gör slut. Men om jag stannar så känns det själviskt också eftersom jag inte är säker på att jag älskar honom medan jag betyder allt för honom... Vi kanske bara slösar år som vi kunde ha spenderat med att hitta nån annan som var mer rätt. jag känner mig så frustrerad. Känner lust och onanerar mycket med det funkar inte när vi två försöker. Då stannar det av vid kramar och lite massage etc. Attraktionen är försvunnen. han är 8 år äldre än mig och tror aldrig att jag varit direkt attraherad av hans kropp, men fastnade mest för hans mjuka sätt, snällhet etc.
Han är det enda jag nånsin varit tillsammans med dessutom, jag önskar så att jag haft chansen att experimentera med andra innan jag träffade honom, då skulle jag iallafall veta vad det är jag går miste om. Samtidigt om jag lämnar honom så kanske jag aldrig hittar nån annan som jag trivs så bra att umgås med som han... jag kastar då bort världens snällaste kille.
Hur fan gör man?!