• Familjelängtan

TIPS för att förbättra oddsen för att det ska ta sig?

Imorgon påbörjar jag en ny omgång pergotime. Jag vill därför ha alla era husmorsknep för att förbättra oddsen för att vi ska få till en graviditet!

Jag har hört att Bisolvon ska vara bra så den har jag sparat sedan senaste förkylningen... Kudde under rumpan är ju en klassiker. Men jag vill ha fler tips :)

Alla tips är välkomna!!!

• Svar på tråden TIPS för att förbättra oddsen för att det ska ta sig?
  • ettplustack

Jag ska äta min 4 kur pergotime med början på söndag. I dan som är mensens första dag har jjag börjat äta nattljusolja :)
    Hur länge har ni försökt, första barnet ? 

• Familjelängtan

Första barnet... efterlängtat...

slutade med p-piller i maj förra året men fick konstaterat förhöjt prolaktinvärde under ett antal blodprov under aug-sept innan jag blev skickad till endokrinologimottagningen för vidare utredning. Genomförde en magnetröntgen av hypofysen i slutet av november och fick därefter börja behandling av prolaktinnivån med pravidel. I våras var min prolaktinnivå normal men det gick lååååång tid mellan mina menstruationer så jag fick utskrivet pergotime i maj. Tyvärr har min man varit tvungen att i sista minuten åka iväg på jobb så varken i maj eller juni har vi kunnat testa... men enligt teststickor - och smärta i äggstockarna - så har jag haft ÄL vid båda tillfällena. Detta blir första riktiga försöket på pergotime. Är jättenervös...

Svar på tråden TIPS för att förbättra oddsen för att det ska ta sig?