• Madame

Bloggläsare - snälla, rara, superfina - hjälp mig med mitt examensarbete

Hallå!

Jag skriver just nu en c-uppsats och gör en undersökning där jag behöver svar från bloggläsare.

Om du läser bloggar blir jag dig evigt tacksam om du vill svara på min enkät. Det tar ungefär fem minuter, enkäten ligger uppe till 2011-07-27.

Du hittar undersökningen här: https://reklampr.qualtrics.com/SE/?S...kQQF6As7k34idC

Glad sommar till alla goa mammor och pappor på Familjeliv!

Bloggläsare? Fyll i enkäten på reklampr.qualtrics.com/SE/
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-23 11:53
    Åh, tack för att ni uppmärksammade mig på problemet med länken. Testar igen:

reklampr.qualtrics.com/SE/
  • Svar på tråden Bloggläsare - snälla, rara, superfina - hjälp mig med mitt examensarbete
  • MammaNilli

Står bara 

The url is incorrect.
    Please double check the url and try again.

• IngvarIsbjorn

Länken i TS signatur fungerar i alla fall Glad

• MammaNilli
    IngvarIsbjorn skrev 2011-07-20 21:28:28 följande:
    Länken i TS signatur fungerar i alla fall Glad
  • SweetNilam

Vilken intressant enkät. Rangordningsfrågorna hade jag dock lite svårt för. Saknade egna alternativ där. De alternativen som fanns var ju knappast allmängiltiga. 

• Madame

Tack

Håller med om att det inte direkt är allmängiltiga alternativ. Problemet med för många alternativ är att det blir svårt att få fram bra siffror från det. Helst skulle man ju vilja intervjua alla respondenter och få exakta svar

• Madame

Svara nu och bli nummer 100. Det kommer iofs ingen märka eftersom det är helt anonymt, men jag kommer i alla fall att bli glad.

• Madame

Tackar saramadeleine!

Kikade in i din blogg såg att du är blivande fröken, jag är en föredetta fröken. Eller nu har jag börjat om för jag har fått ett konsultuppdrag där jag ska lära en tjej svenska som andraspråk, det är spännande och jag har insett att det verkligen inte är samma sak som "svenska som förstaspråk"

• saramadeleine

Madam - Så lite så, hjälper gärna till, tänker att jag själv kan behöva hjälp i vår när det är min tur att göra min c-uppsats. Lite skrämmande så där , framför allt när jag velar fram och tillbaka i vad jag ska skriva om. Det lutar åt barn som förlorat en nära anhörig och hur det påverkar kamratkulturen, hur skolan bemöter barnen. Men det känns så stort och jag lär ju begränsa mig. Jag förlorade min pappa när jag var 9 år och så här efteråt kan jag se hur liten kunskapen är/var för barn som förlorar en anhörig, t.ex är det sällan personer förstår varför dessa barn ofta blir inåtvända eller aggressiva. Får se, har kollar i ämnet och grubblar fram och tillbaka.

Låter jätte spännande ditt "nya" jobb. Jag har läst 30 högskolepoäng svenska som andraspråk i våras, så spännande och intressant, kände verkligen hur jag växte som människa och fick mer kunskap.Du kommer garanterat få det jätte kul i ditt nya jobb, mitt drömjobb skulle vara att få arbeta på SFI, men jag har förstått att det är svårt att få jobb där tyvärr.

• Livisu

Jag som inte har barn, kommer mina svar att bli bortfall då?

• Madame

Nej, dina svar faller inte bort, det är många av respondenterna som inte har barn!

Den enda frågan som gör att man eventuellt faller bort är om man inte läser några bloggar alls, för då blir det svårt att svara på frågorna.

• Livisu
    Madame skrev 2011-07-24 12:13:43 följande:
    Nej, dina svar faller inte bort, det är många av respondenterna som inte har barn!

Den enda frågan som gör att man eventuellt faller bort är om man inte läser några bloggar alls, för då blir det svårt att svara på frågorna.
    Okej =) Jag har iaf svarat.
  • Madame

Tackar Öllegård

Nu är det sista dygnet, sedan ska jag sluta tjata. Kan jag möjligen få in några flera svar?

Svar på tråden Bloggläsare - snälla, rara, superfina - hjälp mig med mitt examensarbete