• Minnie7

Ont vid urinröret

Hej!

Någon som känner igen sig?
    Börjar tröttna på smärta efter förlossningen nu. Snart 4 månader sedan jag födde vaginalt. Har ett konstaterat rectocele och mer uttalad förslappning av den främre slidväggen (de vill ej kalla det cystocele). Jag sprack nästan hela mellangården och har svårt att knipa ordentligt. Undrar förstås om musklerna blivit skadade också... Men, min fråga är- ni som har liknande där främre slidväggen buktar ut i slidmynningen- hur är erat urinrör och hur känns det att kissa? Jag tycker det gör ont och skaver på det hela tiden. Urinmynningen hänger ju liksom utanför nu och när jag sitter så sitter jag på den.

Någon som upplevt detta och där det blivit bättre??

• Svar på tråden Ont vid urinröret
  • Serenity2011

Oj vad jobbigt och smärtsamt det lät =/ Jag har problem med smärta runt urinröret sedan 2 år tillbaka, ingen vet vad det är.. har BF i december.. Min största rädsla är att mina problem kommer förvärras efter förlossningen :( Har du talat med någon läkare om dina problem ifall det går att åtgärda?

• Minnie7

Har varit på undersökning men tog då inte upp det specifikt. Ska göra det vid nästa undersökning.

• Serenity2011

Jag hoppas verkligen att det går över av sig själv eller går att åtgärda! Kram

Svar på tråden Ont vid urinröret