• Anonym (linnea)

Hur känns det när man ser sitt EX med en ny tjej??

Jag har avslutat ett 6 årigt förhållande för 2 veckor sen. Fast egentligen tog det ytterligare en vecka tills jag trodde på att det var slut på riktigt. 

Vi blev tillsammans när vi var 16 / 17 år bara.

Har fortfarande svårt att tro det. Visserligen var det jag som sa " jag vill göra slut" och la på telefonen efter ett bråk och han befann sig utomlands. Men senare när jag ville ha tillbaks honom ville han inte mer.

Allt blev så konstigt.  Han hade bara några dagar innan det här hände smsat där han skrev hur mycket han saknade mig och älskade mig. Vi hade alltid mycket bråk men han gjorde en kovändning och bröt kontakten helt.
    Fick knappt prata igenom det som hänt.

Han sa att han inte kände något iaf. Och han visste att jag var jätteledsen.

Jag hade mina själ till att göra slut tycker. Det var inte otrohet men ändå tillräckliga anledningar för de flesta.

Nu börjar jag komma över honom lite mer. Jag älskar honom fortfarande. Jag tänker på honom hela tiden. På allt vi gjort osv men jag börjar mer och mer föreställa mig ett liv utan honom. DOCK blir jag fortfarande galen av tanken att han ska skaffa en ny flickvän, träffa tjejer osv.  Det känns så himla hemskt. 

Vi var så unga när vi blev tillsammans och är fortfarande såklart. Jag undrar nästan om han vill gå o testa andra tjejer osv. eft han inte hunnit göra det när vi blev tillsammans. Tycker det är tråkigt. Själv känner jag ingen lust till det. 

Blev lite rörigt inlägg men Någon som känt på samma sätt? Hur tog ni er igenom det? Hur länge känner man såhär? 

• Svar på tråden Hur känns det när man ser sitt EX med en ny tjej??
  • Sweet life

Det gör fruktansvärt ont. Även om det var jag som gjorde slut.. Jag hittar massa fel på henne och kallar henne för rumpnissen, hon har såna där rumpnissekinder!

• Altruism

Eftersom jag var helt klar med mitt ex när jag lämnade honom och inte hade varit varken kär eller kåt på honom på många år så kände jag ingenting. Varken då eller nu. Det enda jag bryr mig om är att hon är snäll mot våra barn i övrigt så är jag bara glad att han får knulla och glad att han slipper sitta ensam hemma i soffan om kvällarna när barnen lagt sig. Ärligt talat.

• Altruism

Däremot kan jag ärligt säga att det tog över 1.5 år till jag verkligen kände att det var SLUT. För vårt förhållande var komplicerat. Jag var inte kär i honom, älskade inte honom och ville _verkligen_ inte ligga med honom men han var (är) en fantastisk pappa och vi hade ett så jäkla bra flyt på allt praktiskt att jag var rädd att jag sumpade det bästa liv jag kunde få. Självklart tänkte man ju på barnen också osv. Undrade länge över mitt beslut men kom alltid tillbaka till att om jag faktiskt inte ens höjer ögonbrynet vid tanken på att han ligger med en annan och _absolut_ inte kan tänka mig att ligga med honom själv så är det inte rättvist mot honom att vara ihop bara för att vi är bra vänner liksom...

• Anonym (Flickan)

Jag avslutade ett förhållande för ca tre årsen från en kille som misshandlade mig på pysikt och fysikt har även ett barn med han . och jag har en ny kille som jag verkligen älska och vill aldrig mer ha mitt ex tillbaka . men nu när han har ny tjej och dom ska ha barn va de som en bomb ramlade ner på mig de sårade mig mycket . så dom där exen sätter sina spår .

• Anonym (linnea)

tror det kommer bli så för mig med...... sårad alltså

• Anonym (blä)

Jag tyckte det kändes fruktansvärt när jag såg mitt ex på stan med en ny tjej! Och då var det ändå jag som hade gjort slut.

Vi var tillsammans i mer än 10 år och jag gjorde slut för att vårt förhållande var ganska dött, han brydde sig inte om mina behov längre och jag hade träffat en person som jag passade väldigt mycket bättre ihop med. Men jag brydde mig ändå mycket om mitt ex och ville vara vänner, fira hans födelsedag och så vidare... men när han väl kommit över vårt uppbrott och träffat en ny flickvän så var han inte ett dugg intresserad av mig som vän längre, och det var riktigt jobbigt. Lite som att jag också blev dumpad. Liksom, jag älskade honom fortfarande som vän, men jag betydde uppenbarligen ingenting alls för honom så snart han träffat en ny.

Så att se dem tillsammans var riktigt obehagligt. Jag var lycklig med min nye så det var ju inte det som var problemet, att jag ångrade mig och ville ha exet tillbaka, men det tog hårt att han så uppenbart sket i mig och hela vår långa vänskap och vår gemensamma uppväxt som varandras närapå enda vänner så fort hon dök upp. >:(

Så... jag vet inte. Om du tror du kan handskas med det i framtiden, håll huvudet högt och skit i honom och hans eventuella nya tjej(er). Titta åt ett annat håll på stan bara. Jag däremot handskades inte bra med det alls och har avsiktligt undvikit alla ställen han kunnat tänkas dyka upp på under alla år som gått sedan det tog slut. Om det skulle ta slut mellan mig och min nye så skulle det inte vara en främmande tanke för mig att helt enkelt flytta till en annan stad för att få börja om och slippa riskera att springa in i dem. Men du kanske inte är lika känslig som jag... hoppas inte!

Lycka till med allt, och förresten tyckte jag det var riktigt dåligt av ditt ex att inte ens gå med på att prata igenom det som hänt.

• Anonym (inte alls)

Inte ett dugg, men så fanns inte heller några känslor kvar. Snarare när jag såg honom med den nya tjejen tänkte jag typ "stackars människa, nu får HON dras med den där idioten istället"

• Insatt

Det gör ont, det gör jävligt ont. Men det kommer en dag när man inte bryr sig så mycket längre och det får man komma ihåg och hålla fast vid.

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Hur känns det när man ser sitt EX med en ny tjej??