• AlexanderBubben

När anser du att man har ett långvarigt förhållande?

Ja, när anser du ett förhållande långvarigt, dvs att man har varit ihop länge?

Skriv gärna vad ni valde, eran ålder och hur många långvariga förhållanden (som ni anser vara långvariga) ni har haft!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När anser du att man har ett långvarigt förhållande?
  • LängtarEfterDiig

Jag svarade 3 år.

Jag är inne i mitt första seriösa förhållande med min sambo och vi firar 4 år tillsammans :) 

• Lincon

Jag tycker strax över 2 år, då känner man varandra och den där första förälskelsen börjar lägga sig för många, så röstade på 3 år.

Jag och sambon är nu inne på vårt 6:e år, vad tiden går! har haft två andra "långa" förhållanden innan som varat runt 2- 2,5 år. Jag är 25.

Jag vet att jag vet, men jag vet det inte just nu
  • MattiasFru

har man kommit över två år tycker jag att man kan säga att man har ett långvarigt förhållande, men sen finns det ju alltid undantag, man ska väl vart tillsammans och inte haft ett on-off förhållande t.ex. gärna bo ihop också.

• AlexanderBubben
    AW76 skrev 2011-07-21 10:41:49 följande:
    Men jag vet inte om jag hade velat vara utan den erfarenhet jag har med mina "kraschade förhållanden" (nåja, det var jag som gjorde slut
    Same here, same here....
  • Kimona

För mig är det när det är över ett år.

• zauzz

1 år röstade jag på, men det är en svår fråga. Det beror ju en hel de på hur intensivt förhållandet är, hur gammal man är och så vidare.

Jag har haft 4 långvariga förhållanden med det måttet...

I gymnasiet var jag ihop med en kille (5 år äldre än mig) i 2,5 månad, sen försökte jag bli av med honom i 2.5 år... Dvs förhållandet kändes vettigt en kort tid, sen var jag ihop med en kontrollerande jättebaby jag inte visste hur jag skulle bli av med i över två år.

Tveksam på hur jag ska räkna ett som räckte i 15 månader men var på distans så vi sågs ungefär en helg i månaden - med en fantastisk grabb, tyvärr gick inte våra andra livsplaner ihop, och vi var 20-21 så det var enklast att avsluta. "Sörjde" det förhållandet i ett par år, men nu är jag glad att det tog slut.

Sen har jag varit ihop med en kille i 6 år varav 4 år som sambo, vi var båda för tråkiga för att passa ihop egentligen, men det var en mestadels problemfri relation.
    Nu lever jag med, och ska snart gifta mig med en man jag varit ihop med i snart 4 år Glad
    Honom tycker jag bara mer och mer om för varje dag som går, så jag är övertygad om att vi är rätt för varandra

Nu är jag 33 år 

• oOMayaOo

Om man är i 20 årsålder tycker jag att det efter 3 år ungefär kan ses som ett längre förhållande.

• AnjaK

Det beror på hur gamla personerna i förhållnadet är. Så kändes det i alla fall för mig - när jag gick i högstadiet så var det "jättelänge" att ha en pojkvän i ett halvår, nu känns ett halvår som "ingenting", längdmässigt. Fast sen så klassar man kanske inte förhållanden i så låga åldrar som långvariga heller? (och någon har säkert redan skrivit samma sak... :$) 

Jag har nog haft två långvarig förhållanden.
    Första när jag var 16, vi gjorde slut när jag var 18.
    Andra när jag var 19, vi är fortfarande ihop och nu är jag 21.  

• chapelhill

jag svarade 2år, tycker det känns som lagom längd för att kunna kalla det för ett långvarigt förhållande.

jag själv blir 20år om 12dagar och har varit tillsammans med min sambo i 6år i november och många tycker att vi har varit tillsammans länge, speciellt med tanke på att vi bara var 14 och 16år gamla när vi blev tillsammans.

innan det här förhållandet har jag också haft ett 6år långt förhållande men anser inte att det räknas riktigt då jag och den killan blev "ihop" när vi var sex och gjorde slut när vi var 12år. de första åren var ju mest bara lek och små oskyldiga pussar Solig 

så har väl haft 2st långvariga förhållanden (ett fortfarande pågående), dock bara det här som jag är i nu som jag räknar som seriöst.

• zygoma girl

Mer än 10 år. Då har man varit med om både med- och motgångar tillsammans.

Ett SERIÖST förhållande kan man ha ändå fast det inte varit särskilt långvarigt.

• Thaleya

fem år minimum röstade jag på. Kan inte direkt tycka ett eller två år är länge, för isåfall skulle man egentligen kunna hinna med hur många långvariga förhållanden som helst nästan.

• enny signatur

Beror på hur man menar. Jag tycker att runt 3år så börjar jag se folks förhållanden som långvariga. Ett år ser jag inte alls som så långt, men när jag uppnått det första gången själv kändes det som evigheter. Men numera ser jag det inte så, folks förhållanden bryts ibland och jag upplever inte 1 år som så långt. Två börjar bli, tre ser jag det osm mer stadigt.

• Dohgon

svaradde 2 år, men anser nog snarare 2,5 kanske. beror lite på omständigheterna på något sätt.
    Men har man bara klarat den trogna tvåårskrisen som verkar drabba de flesta då tycker jag man kan kalla det långvarigt.
    Jag och sambon firade två år för en månad sen och har två barn på 6 månader, tycker nog vi kan kalla det långvarigt, men får ju hoppas på många år till =)

• SvenStudsarn

Själv tycker jag att 2 månader är rimligt för att klassa ett förhållande som långvarigt, för en förhållande berör ditt vardagliga liv så mycket.

Vad anses som nytt i ditt cardagliga liv efter 2 månader?

Man tvättar dagligen, byter lakan varje vecka, städar varje vecka och lagar mat dagligen. 2 månader är en lång tid..

• SvenStudsarn
    SvenStudsarn skrev 2016-07-23 21:56:44 följande:

Själv tycker jag att 2 månader är rimligt för att klassa ett förhållande som långvarigt, för ett förhållande berör ditt vardagliga liv så mycket.

Vad anses som nytt i ditt vardagliga liv efter 2 månader?

Man tvättar dagligen, byter lakan varje vecka, städar varje vecka och lagar mat dagligen. 2 månader är en lång tid..

• Skata

Jag svarade tre år. Jag är 28 år gammal och har haft två långvariga förhållanden enligt denna definition. Båda tog slut efter 4,5 år.

• Afasi

Jag svarade 3 år. Egentligen tror jag inte att själva längden på förhållandet spelar så stor roll utan mer vad man har för relation, hur väl man känner varandra, hur man ser på framtiden osv. När jag var i yngre tonåren så var ju 1 år jättelång tid. Blev tillsammans med en kille när jag var nybliven 15-åring och vi höll ihop i typ 13 månader innan jag tröttnade på honom. Var singel några månader innan jag träffade min nya.

Fyller nu 24 imorgon och är fortfarande tillsammans med killen som jag träffade som 16-åring. Han var 18 när vi träffades och vi har nu varit tillsammans i 7 år. Jag anser att vi har en stabil relation med mycket kärlek kvar och många år framför oss. Har dessutom hunnit få 2 barn och har ett tredje på bakning.

Svar på tråden När anser du att man har ett långvarigt förhållande?