1 år röstade jag på, men det är en svår fråga. Det beror ju en hel de på hur intensivt förhållandet är, hur gammal man är och så vidare.
Jag har haft 4 långvariga förhållanden med det måttet...
I gymnasiet var jag ihop med en kille (5 år äldre än mig) i 2,5 månad, sen försökte jag bli av med honom i 2.5 år... Dvs förhållandet kändes vettigt en kort tid, sen var jag ihop med en kontrollerande jättebaby jag inte visste hur jag skulle bli av med i över två år.
Tveksam på hur jag ska räkna ett som räckte i 15 månader men var på distans så vi sågs ungefär en helg i månaden - med en fantastisk grabb, tyvärr gick inte våra andra livsplaner ihop, och vi var 20-21 så det var enklast att avsluta. "Sörjde" det förhållandet i ett par år, men nu är jag glad att det tog slut.
Sen har jag varit ihop med en kille i 6 år varav 4 år som sambo, vi var båda för tråkiga för att passa ihop egentligen, men det var en mestadels problemfri relation.
Nu lever jag med, och ska snart gifta mig med en man jag varit ihop med i snart 4 år 
Honom tycker jag bara mer och mer om för varje dag som går, så jag är övertygad om att vi är rätt för varandra
Nu är jag 33 år