• fyran

Skall man anmäla sitt intresse för att bli familjehem till flera kommuner?

Har anmält oss till två ställen inom vår stads kommundelar. Det är ju en stor stad, tyckr ni att vi skall anmäla oss till  flera?

• Svar på tråden Skall man anmäla sitt intresse för att bli familjehem till flera kommuner?
  • jeppsson

Absolut, ju fler kommuner ni anmäler er till desto fler uppdrag finns det och sanna gäller att anmäla sig till typ Privata Org.Tänkte ni er ett barn eller fler?
    Sen kan själva uppdrags avtalen se lite olika ut.I
    bland kan man inte ta emot barn från ex en Privat Org om man skrivit avtal men ex den egna Kommunen på ett placerat barn.
    Beror helt o hållet på vad ni o Kommunen kommit överens om.
    Det varierar rätt mycket från både Kommun o Kommun och ännu mer från Privaqt Org o Kommun.
    Men självklart kan ni anmäla erat intresse till fler så får ni se hur just det avtalet kommer att se ut när det kommer till placering.
    När blev ni färdiga? ( Utredda o klara )

• fyran

Hej du!
    Vi är ju inte färdig utredda än på länge...!Tungan ute Vi har precis kommit på att vi skall anmäla oss för utredning. V har dessutom kontrakt med en kommun för kontaktbarn och det skall omförhandlas i december så innan dess lär vi ju inte ha någon placering att fundera över...tror jag.

Men jag har gjort som du skrev..anmält oss till flera kommuner kring vår egen men inte vår egen eftersom vi tycker det skulle kännas lite konstigt för både barn och för oss om vi skulle stöta på bioförälder på "byn"!! Är jag fel ute tycker du?? Vår egen kommun är vi utredda av för många år sen, då hade vi kontakt barn härifrån. Men jag misstänker att även vår egen kommun skulle tycka att den behöver förnyas.. det är spännande för oss att vi har tagit det här steget. Det känns bra att v får vänta länge för vår familj; min man, jag och våra fyra flickor behöver faktiskt vänja oss vid tanken att det kanske komme en liten som behöver oss!

Svar på tråden Skall man anmäla sitt intresse för att bli familjehem till flera kommuner?