• Mollz

Nu är jag LESS på läckande nattblöjor!

Var och varannan natt läcker dotterns blöja. Har alltid varit omständigt att hitta blöjor som sitter bra på henne, men up&go har fungerat bra senaste månderna, tills nu, nu läcker de ständigt! De hasar dessutom av när de börjar bli tunga.
    Någon som vet vilken blöja som är bäst på natten? Vilken tar mest vätska? Slipper helst vanliga blöjor eftersom hon avskyr dem och vi inte har något skötbord, men det får vara värt det om det nu är vad som krävs för att slippa bädda rent mitt i natten.

Vet inte exakt hur lång och tung hon är, men 85-90 cm och en vikt runt 12kg skulle jag chansa på.

• Svar på tråden Nu är jag LESS på läckande nattblöjor!
  • Mollz

Det var inget problem tills nyligen, så himla mycket kissar hon inte, men blöjorna räcker ändå inte.

• TeeTee

Tycker det låter mycket att dom blir tunga och hasar ner ...

• Maria123

Detta kanske inte hjälper men det är bara en tanke.

Min dotter hade också väldigt tunga blöjor på morgnarna som ofta läckte och vi använde libero up and go för jag tyckte de satt bäst (använder dem fortfarande) Jag provade också att byta blöja senare på kvällen när jag gick och la mig men oftast hade hon inte kissat så mycket då utan det kom senare på natten. 
    Tillslut bestämde vi oss för att vi skulle prova att sluta med vällingen, och ge en kvällssmörgås istället vilket dottern då 2 år och 3 månader tyckte var en jättebra ide. Hon brydde sig inte om att det blev en smörgås eller välling bara hon blev mätt innan hon gick och la sig.

• TeeTee
    Maria123 skrev 2011-07-22 14:00:26 följande:

Detta kanske inte hjälper men det är bara en tanke.

Min dotter hade också väldigt tunga blöjor på morgnarna som ofta läckte och vi använde libero up and go för jag tyckte de satt bäst (använder dem fortfarande) Jag provade också att byta blöja senare på kvällen när jag gick och la mig men oftast hade hon inte kissat så mycket då utan det kom senare på natten. 
    Tillslut bestämde vi oss för att vi skulle prova att sluta med vällingen, och ge en kvällssmörgås istället vilket dottern då 2 år och 3 månader tyckte var en jättebra ide. Hon brydde sig inte om att det blev en smörgås eller välling bara hon blev mätt innan hon gick och la sig.

Precis vad jag ville komma åt.
  • Mollz

Hon vill ha sin välling, så jag provar först att byta till nån annan blöja, hjälper inte det så får vi väl testa att ta bort flaskan.

• SchumiFerrari

Huggies! Klarar att bli superfyllda utan att läcka.

• Mollz

Det blev baby dry, det var de enda affären hade som inte var antingen libero eller deras egna märke. Bara att hålla tummarna för en torr natt Tungan ute

• Loreena

Min son kissar ofta en halv potta direkt när han vaknar på morgonen. Det kanske vore något att prova? Annars har vi mest tygisar på vår son med extra inlägg på natten, och de har aldrig läckt.

• Maria123
    TeeTee skrev 2011-07-22 13:57:06 följande:
    Med risk för påhopp, så kanske man ska komma till roten med varför hon kissar så mycket på natten om det är så stort problem? Dags att sluta med välling kanske?

Oj, såg inte ditt inlägg innan jag skickade mitt, men då är vi inne på samma spår...
  • Dohgon

hm. vi har up and go på dagen men vanliga på natten. upp&go läcker mycket för oss med.. men på natten går det alltid bra. men våra killar kissar nästan ingenting om nätterna heller vilket jag är tacksam för men även förundrad över då alla andra jag hör om har fyllda blöjor på morgonen..
    Men alla barn kissar väl inte så mycket om natten va?

• Solaika

Har inga egna barn men en gudson som kissar massor. Han har pampars active fit eller vad dom heter. Funkar jättebra.

• Mollz

Inget som läckt i natt! Äntligen..

• Balahir
    TeeTee skrev 2011-07-22 13:57:06 följande:
    Med risk för påhopp, så kanske man ska komma till roten med varför hon kissar så mycket på natten om det är så stort problem? Dags att sluta med välling kanske?
  • Trynträ

Vi kör med Lidls blöjor. Innan hade vi Willys. De var ungefär jämförbara men Lidls kändes större. Har aldrig läckt för oss även om de blir jättetunga. Det är dock inga byxblöjor vi har.

Svar på tråden Nu är jag LESS på läckande nattblöjor!