• jennie30

Ersättning på tetra!

Var iväg häromdagen och tänkte jag skulle köpa ett par paket tetror med ersättning åt min dotter eftersom det är smidigt.

Döm om min förvåning när hon slukar 200 ml rakt av,det har aldrig hänt innan!! likadant gjorde hon med det andra några timmar senare.

När jag blandar egen äter hon aldrig så mycket,är det skillnad på smak eller vad??Förvånad

• Svar på tråden Ersättning på tetra!
  • La Lola

Ja det verkar vara nån smakskillnad.
    Har läst om flera barn här på FL som föredragit den på tetra.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Rerre

Båda mina barn har slukat den på tetra. Vet faktiskt inte vad det beror på. Men förvånad blev jag :D

Sessan 050617 & Manne 060831
  • SailorGirl

Skulle tro att det beror på att den är upphettad mer och längre pga att man då får lång hållbarhet utan at kyla krävs. Detta ger en sötare mjölk om man gör det med komjölk, så det är rimligt att tro att det gäller ersättning också.

• jennie30

Där ser man..synd att det inte är så ekonomiskt att köra på tetra dåSkrattande

• Finesse
    Icnivad skrev 2011-07-22 13:14:44 följande:
    På BVC sa de att den visst ska smaka mera sött, och därför gillar vissa barn den mera.
    Precis vad jag har hört.. Men det är väldigt smidigt att ge tetror ibland..
    Ebba 071228, Hampus 110225
  • Finesse
    jennie30 skrev 2011-07-22 13:14:57 följande:
    Där ser man..synd att det inte är så ekonomiskt att köra på tetra dåSkrattande
    haha ja.. jag köpte några då å då till min dotter.. sonen kan jag inte köpa till då han ätr mjölkfritt..
    Ebba 071228, Hampus 110225
  • Icnivad
    Finesse skrev 2011-07-22 13:28:38 följande:
    Precis vad jag har hört.. Men det är väldigt smidigt att ge tetror ibland..
    Jag hade med mig på tetra när vi åkte utomlands och bodde på hotell! :)
    Värmde upp den genom att hälla ner den i flaskan, och låta den stå i värmebad i handfatet :)
  • Little me

Min dotter är precis TVÄRTOM!
    Tetran går bra typ halva, pulver går allt ner.

Svar på tråden Ersättning på tetra!