• Annaliz

Någon som fått durapunktion?

Någon som fått durapunktion och lidit av spinal huvud och nackvärk? Min viktigaste fråga är hur länge ni drogs med smärtan? Har råkat ut för detta själv och ser Inge slut på det... Hoppas verkligen inte jag är ensam om detta :(

• Svar på tråden Någon som fått durapunktion?
  • Annaliz

Ringde bb idag för att höra om alternativet bloodpatch som de kan göra i vissa fall om de inte ger med sig. Men hon sa att de ej gör sånt så långt efter + att det medför stora risker. Så det är bara ligga och hoppas värken ger sig men känns nattsvart nu!!

• Minnie7

Va- varför inte så "långt" efter. Var det dummaste jag hört . Hur länge kan sånt hålla i då??

• Annaliz

Olika men ca 7 dagar Max vad jag förstår och sällsynta fall längre och då kan det bero på infektion kanske. Vet egentligen inte så mycket och det verkar inte dom på bb heller

• Minnie7

Ok, då vet du ju det iaf. Ingen tröst kanske men men... Har du många dagar kvar??

• Annaliz

inne på fjärde dygnet med detta skit...

• CeciliaSt

Jag har haft det efter provtagning. Låg raklång i 5 dagar. Var ett antal år sedan

Hade en vän som fick det efter provtagning för ca en månad sen. Hon fick äta medicin mot migrän och det hjälpte. Men gissar att det inte är att rekommendera när man ammar

Hoppas att det går över för dig snart och att du kan njuta av att vara uppegående o kunna ta hand om bebisen som du vill. Och grattis till bebis förresten!  

• hundtok

Jag var sängliggande i stort sett hela tiden de första dygnen. Åt maxdos citodon och diklofenak men det hjälpte bara lite.   Min huvudvärk var likadan i flera dagar för att sen plötsligt bli bättre snabbt.

• Annaliz

Tack för svar! Känner mig inte lika ensammen längre. Äter också diklofenak, panodil och koffeintabletter men upplever ingen större skillnad. Är fortfarande sängliggande efter 4 dygn och känner dessvärre ingen särskild förbättring än så länge heller bortsett från att övriga delar av kroppen återhämtat sig bra efter förlossningen. Jag önskar att jag varje morgon vaknar upp och är normal igen men jag antar att jag får försöka hålla tålamodet uppe ett par dagar till.

• Minnie7

Ja, man får väl försöka se det positivt... Huvudet är väl egentligen det enda som var "oskadat" efter min förlossning för 4 månader sedan...

• Annaliz

Ja idag ringde jag för att få tala med en narkosläkare som har erfarenhet av sånt här och jag hade tur som fick prata med han som la epiduralen på mig. Han tyckte jag skulle avvakta till på fredag och se om det blir bättre för bloodpatch görs tydligen inte alls ofta. Han hade varit med om 1 på 10 år!! Och att det som sagt medför infektionsrisker samt att han än en gång kan råka hamna för djupt och punktera så att jag bara får dras med detta längre. Men jag fick tid på fre kl 8 om jag inte blivit bättre, men hur kul känns den här utvägen då?? Står nog hellre ut ett tag till

• Annaliz

Imorse var värken kvar och lika jävlig som innan så jag tog risken och for upp på sjukhuset och gjorde en bloodpatch. Jag blev bra direkt så jag är överlycklig! Hoppas nu det håller i sig och att jag slipper infektion.

Svar på tråden Någon som fått durapunktion?